Binární Ládin

Jestli chcete, aby se tomu říkalo kultura, zahrabejte to na tisíc let do země!
REKLAMA

Best Off
Blogovací desatero
Hledat na blogu:
Zkuste Firefox!

22.11.2004
Hitler a já v schizofrenním bludišti naší justice.

Osobně se považuji za člověka u kterého není příliš pravděpodobné , že by se dostal do konfliktu se zákonem. Děti ani názorové odpůrce nemlátím, peníze mi na účet posílá můj zaměstnavatel, nepotřebuji je tudíž hledat v cizích kapsách. Daně se skřípěním zubů platím a i moje občasné nemravné myšlenky se týkají výhradně legálních aktivit. Jak tedy někdy říká velký bratr a jeho nohsledi, jsem slušný člověk a nemám se ze strany státu čeho bát. Ovšem když pozoruji jak podivně naše justice zachází s gumovými paragrafy , které regulují svobodu slova , říkám si, že některé zločiny pro mě jsou přecijen „dostupné“.

V supermarketu našeho právního řádu se dá například velmi snadno nakoupit takový § 198 Hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení . Pokud si chcete jít sednou do chládku , možná vám bude stačit neustále veřejně připomínat Grebeníčkovi , že vede tlupu Stalinových vnuků a nebude-li se tím Grebeníček cítit polichocen, nýbrž zhanoben a vy tento čin spácháte ve spolupráci s dvěma kamarády, své tři roky můžete dostat a čerta starýho bude záležet na tom, že máte pravdu.
Podobně dostupné je ustanovení paragrafu 260 o podpoře a propagaci hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka , a hlavně navazujícího paragrafu 261 , který vyhrožuje až třemi lety vězení každému, kdo podobnému hnutí veřejně projeví sympatie. Osobně si myslím, že k podobnému hnutí projevují sympatie voliči komunistů dnes a denně a tudíž by už dávno měli bručet, což se ovšem neděje a z toho je vidět, že na postupu jakým se paragraf 261 v praxi aplikuje musí být něco v nepořádku. Jak už jsem jednou řekl , tím kamenem úrazu je tu podle mě používání vkusu místo pečlivého zkoumání věcné podstaty. Pro toto tvrzení se mi nedávno podařilo najít nový důkaz.
Když v roce 2000 Michal Zítko vydal Hitlerův Mein Kampf , spustil se ze všech možných stran hurónský pokřik , za kteréhož pokřiku se naše soudy začaly po Zítkovi vozit jak na koloběžce. Celý náklad knihy byl zabaven, pachatel odsouzen a jeho poslední nadějí už zůstává jen Štrasburk. Přitom je ovšem obtížné uvěřit, že Zítko by chtěl cokoliv propagovat, spíše mu šlo o to mít nějakou tu korunu navíc na činži, ale hlavně , každý, kdo si příkladně tady Mein Kampf přečte , snadno dojde k závěru, že se jedná o dílo absolutně nezpůsobilé k propagaci čehokoliv.
Když jsem se Hitlerovým opusem prokousával, celou dobu mi běželo hlavou ,jak strašně moc tahle kniha zklame pravicové militanty, obecně , leč trochu nepřesně házené do jednoho pytle s cedulkou skinheads. Silně pochybuji, že by se nějaký pouliční bijec cikánů dokázal proklestit houštinou Hitlerových vzpomínek na mládí a tunami naprosto neaktuálních glos o politické situaci v Německu a Rakousku kolem první světové války, až k něčemu šťavnatějšímu. Dřív než se mu to povede , knihou praští do kouta a půjde hodit molotovův koktej na synagogu i bez nějakého ideologického vyfutrování, veden jen svou instinktivní nenávistí.
Pro dnešní dobu, která jako nejefektivnější formu propagace uznává krátký , úderný , barevný , třicetivteřinový videoklip, je Mein Kampf příliš těžkopádný a nudný. Pokud by někdo chtěl efektivně propagovat nacistické myšlenky , musel by si buď sednout a napsat náš vlastní Mein Kampf , pro naší vlastní přítomnost a nebo z Hitlerových názorů vybrat ty nejúdernější a setřídit je do čtivého přehledného textu a teprve takto upravené servírovat. Věřte nebo nevěřte, přesně toto se stalo už v roce 1995, aniž by si toho naše justice vůbec všimla.
Absolutně stranou jakéhokoliv mediálního cirkusu vydalo tehdy nakladatelství Aurora knihu Adolf Hitler: Monology ve vůdcově hlavním stanu 1941-1944 . Pokud je mi známo, nad vydáním tohoto výboru Hitlerových myšlenek se nikdy nikdo nepozastavil, přestože se podle mého názoru se jedná o ten nejlepší materiál k propagaci nacizmu , jaký se tu kdy objevil.
Důvody proč si to myslím jsou prosté. Tyto záznamy Hitlerových promluv v nejužším kruhu zapsal Bormannův adjutant Heinrich Heim , nejedná se ovšem o přesný stenografický přepis, něco takového by Hitler, který ostatně ani neměl tušení , že se nějaký zápis pořizuje , nepřipustil. Heim si jen čas od času udělal malou poznámku, zbytek hovoru rekonstruoval posléze zpaměti.
Díky tomuto postupu jsou Hitlerovi promluvy zbaveny části balastu a je zde tak uchováno abych tak řekl tvrdé jádro Hitlerova světonázoru. Pravda , i zde se často zabývá banalitami,ale jelikož jsou monology členěny do krátkých úseků, je zde možnost nezajímavé pasáže přeskočit , navíc mnohdy ve své podstatě neustále roztěkaný mluvčí sám změní téma uprostřed hovoru , dříve, než se člověk začne příliš nudit.
Kromě toho zde nacházíme Hitlera bez masky expresivního tajtrlíka, masky se kterou uměl tak obratně manipulovat masy na veřejných shromážděních, ale která nás přes propast času neustále tak mate, protože ve věku televize naši politici nemají potřebu burcovat dav tímto způsobem, když se mohou v klidu vemlouvat jednomu každému z nás , přímo v našich obývácích.
Hitler z Monologů je tudíž zbaven téměř všeho co nás na něm instinktivně popuzuje. Neslyšíme tu ani jeho ukřičený hlas , jako v rozhlasovém projevu, nevidíme jeho expresivní gesta z řečnické tribuny, nezabodávají se do nás jeho pichlavé oči a nemusíme se prokousávat „rohypnolovými pasážemi“ z Mein Kampf . Zůstanou jen Hitlerovy myšlenky a při seznamování se s nimi touto formou, člověku rychle začne docházet, čím,že on si to Hitler získal takovou podporu.
Ze směsi všeprostupující nenávisti k židům a židobolševikům , která už myslím není pro dnešního čtenáře tak srozumitelná , vystupují milníky názorů a postřehů, které by nepochybně nalezly nadšené posluchače i dnes. Hitler například dští síru na obhájce , které považuje za podřadný stav a přemýšlí jak zařídit aby jich bylo co nejméně. Vysmívá se snahám o převýchovu trestanců a koketuje s myšlenkou rychlých poprav nebo doživotního pobytu v koncentráku pro nenapravitelné recidivisty. Snad se pánové z KDU-ČSL nebudou cítit zhanobeni když řeknu že Hitler tu vlastně propaguje princip „Třikrát a dost!“ Kromě toho věští , že Himmler se jednou stane největším německým podnikatelem, jen co se pro všechny trestance najde pořádná těžká práce, místo toho aby jen tak někde lepily pytlíky.
Některé Hitlerovy postřehy jsou krutě trefné, mě osobně asi nejvíc zatrnulo , když Hitler prohlásil, že západní velmoci nakonec rády uznají Německem nastolený faktický stav na Východě, protože se bude jednat o hospodářsky tak silný prostor, že z ekonomických důvodů jim nezbude nic jiného než, daný stav akceptovat. Když si člověk uvědomí , jak západ přesně ze stejných důvodů přimhuřuje oči na Čínou ,význam stalingradského vítězství ještě vzroste.
Svoje nadšené posluchače by našli Hitlerovy filipiky proti úředníkům, včetně vládních, na které si posvítí, jen co přestane mít ty starosti s válkou. Hitler také neustále vyzdvihuje selský rozum „obyčejného člověka“ , proti různým „akademikům“ kteří jsou sice študovaní,ale realitě pořádně nerozumí. „Kontinent hospodářsky ožije, stačí když na deset let zavřeme všechny fakulty národního hospodářství!“ říká Hitler a já úplně vidím jak se nějaký nevzdělanec obdařený pocitem, že ti „inteligenti nahoře pořád vymýšlejí nějaký blbosti“ , tetelí při tomto výroku blahem.
Stejnému posluchači je myslím určeno tvrzení, že při povyšování se nesmí nikdo řídit jen formálním vzděláním ,ale je potřeba posuzovat skutečné schopnosti a hlavně zdravý instinkt uchazeče o povýšení, a že žádný post nesmí být nikomu uzavřen, jen proto , že nemá tu správnou školu.
Ačkoliv Hitler viditelně nepovažuje vzdělání za to nedůležitější, rozhodně je pro bezplatné státní školství, aby státu nikde neunikl žádný talent jen proto, že je chudý . Tento přístup ke vzdělání pro chudé je zároveň jistou formou podpory porodnosti , která je jedním z nejvyšších státních zájmů. Státní zájmy stojí v Hitlerových úvahách vždy vysoko nad zájmy jedince , zejména je-li takovým jedincem nějaký spekulant s pozemky pod budoucí dálnicí. Takového spekulanta Hitler požaduje rozhodně vyvlastnit a je mi jasné, že tisíce lidí toto čtou a mají pocit, že slyší rajské zvony.
Jak je možné, že za Mein Kampf si nakladatel odnesl vysoký trest a daleko čtivější a k propagaci nacismu vhodnější Monology zůstaly nepovšimnuty? Odpověď na tuto otázku je podle mého názoru krutě jednoduchá. Mein Kampf to má zvuk! Zítko tímto zvukem vyplašil kde koho, od novinářů přes politiky a plácáním křídel poplašeného hejna zmatená justice přilepila Zítkovi flastr , aniž by se nějak valně pozastavila nad skutečnou propagační hodnotou knihy ,což ale není zdaleka ten nejhorší lapsus.
Absolutně nejhorší je podle mého názoru obtížně léčitelná schizofrenie , kterou náš spravedlnostní aparát trpí při uplatňování všech těch paragrafů, které vymezují svobodu slova a projevu. Mein Kampf ne, Monology ano, to je jen jeden z příznaků této schizofrenie. Nemoc je ještě hlubší. Legálně u nás působí hned několik komunistických stran, jejich exponenti volně poskytují rozhovory novinám , aniž by se v justičních palácích pohnula jen myš, kdežto dva podnapilí pitomci riskují vážné potíže, když se pozdraví zdviženou pravicí. Chalan který se motá po světe v tričku Che Guevarou je „in“, za pásku z hákovým křížem hrozí kriminál. Kde je v tom jaká spravedlnost, bůh suď. Osobně se domnívám, že stav kdy určité projevy jsou trestány a jiné, k nerozeznání podobné přehlíženy, je ta nejhorší medvědí služba kterou nám může justice poskytnout. Myslím si, že nejlepší a v podstatě jedinou možnou léčbou je všechny tyhle paragrafy o podpoře , propagaci , hanobení a verbálním šíření čehokoliv , z našeho právního řádu vymést.
Nejde jenom o to, že soudní aparát vykazuje při používání těchto paragrafů chronickou neschopnost měřit všem stejným metrem, to by bylo asi pro zrušení paragrafu málo. Daleko podstatnější je, že nikdy se ještě nikomu nepodařilo vyvrátit něčí názor jen a jen tím, že mu byl tento názor zakázán a místo něj nadekretován jiný, povolený. Kromě toho netuším, jak chce někdo ustanovení těchto paragrafů vymáhat v době internetu. Není nic snazšího než jakékoliv propagační materiály umístit na serveru v Americe a vzápětí se odvolávat na první dodatek americké ústavy. Opravdu si myslím, že než aby se v takovém případě naše justice ,či případní legislativní kutilové , pouštěli do klopýtavého honu za vlastním ocasem, bude lepší jim ušetřit práci a všeho toho harampádí se zbavit.
Uznávám jedinou námitku a to tu ,že vzhledem k rozsáhlým svobodám které demokracie poskytuje svým občanům, je zřejmě na místě mít nějaký štít , který ji ochrání před jakýmikoliv pokusy o zneužití této svobody a stržení kormidla nějakým protidemokratickým směrem , štít, za který se zároveň v nouzi mohou schovat všechny xenofobií ohrožené menšiny. Jenže, tím že stát přestane limitovat svobodu slova a projevu se přece žádného štítu nevzdává! Naopak! Zaměří-li se napříště na stíhání skutků a přestane-li pronásledovat slovní výpady, bude mnohem lépe vědět odkud a hlavně proč má čekat příští úder!
Vědět proč si někdo o demokracii myslí jen to nejhorší , mít kritickou reflexi a přehled o postojích myšlenkových odpůrců je podle mě daleko užitečnější než zahánět tyto do podzemí, kde se věnují kdo ví čemu a jednoho den z toho podzemí vylezou a pak se budeme všichni divit . Navíc, na příkladu s propagačně velmi vydatnými Monology je myslím dost zřetelně vidět, že čtení nacistických myšlenek nezpůsobuje zas až takové škody, jak se zákonodárce obává. Bohužel , poslední dobou si vydavatelé odvykly uvádět v tiráži počet výtisků, takže je těžké udělat nějaký odhad kolik měla tahle kniha čtenářů,ale jelikož v internetovém knihkupectví Kosmas které je na stránkách vydavatele uvedeno jako distributor, už zmiňovanou knihu nemají, počítám, že ono se jich nějakých těch pár tisíc výtisků prodalo a jestli mě smysly neklamou, žádnou nacionálně socialistickou revoluci to u nás nezpůsobilo.
A nezpůsobilo ji mimo jiné proto, že u každého textu,ať už je určený propagování čehokoliv nesmírně záleží na tom, kdo takový text čte. Já jsem sice pro ilustraci vybral několik pasáží, které by se daly používat k podkopávání demokracie ,ale kromě toho jsem si ze čtení odnesl jeden skvostný argument proti všem totalitám.
Poměrně často slýchám že nejlepším možným politickým uspořádáním by byla osvícená diktatura. Toto halucinogenní tvrzení chovám v obzvláštní nelibosti, protože se mi zdá, že jeho hodnota je stejná, jako bych řekl, že ekologická krize by byla zažehnána, kdy všechny automobily ,byly poháněny dobrou vůlí! Je to nesmysl, a nejen protože na úplně nahoře na seznamu vlastností takového osvíceného diktátora by musela být neomylnost a vševědoucnost. Je tu totiž ještě jeden faktor, který dělá z diktatury to čím diktatura je, bez ohledu na momentální kvalitu diktátora a to je jeho aparát.
Vždy jsem si myslel, že Bormann nechal Hitlerovy monology zapisovat proto, aby uchoval vůdcovo moudro pro budoucí generace, ale ukázalo se , že to je jen část pravdy a dokonce ta méně podstatná část. Bormann hlavně cítil, že v době války postrádá Strana to správné ideové vedení , protože Vůdce nemá čas na udržování stranické světonázorové ucelenosti a sevřenosti. Jinými slovy, Bormannovi se zkrátka nedostávalo pokynů , jak a kam má Strana kráčet v těžkých časech války. Nechal tudíž zapisovat bezmála každý Hitlerův souvislejší projev a pokud to bylo jen trochu možné, rovnou přetavoval Hitlerovy s prominutím, plky , na proud direktiv pro stranické gauleitery
Tato situace dokonale ilustruje jednu z nejčastějších Achillových pat všech diktatur, bez ohledu na velikost osvícenosti, či zabedněnosti diktátora. Tím malérem je zde dokonale fungující aparát výkonných ,ale nepřemýšlejících (proč by také měli myslet , když to vůdce rád udělá za ně,že?) poskoků, kteří, když vidí, že se jeho Vysokoblahorodí ráno u snídaně podrbalo levou rukou za pravým uchem z toho do večeře vytvoří všeobecně platné pravidlo vynucované pod drakonickými tresty. Žít ve světě kde závazná nařízení vznikají tímto způsobe , je pro mě představa tak strašidelná, že žádný takzvaný „pořádek“ nastolený diktátorem , nemůže tu hrůzu vyvážit!

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Zapsal: binarniladin 22.11.2004, 8:39:00

Komentáře

(JitkaCL - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 09:50:26
Uf, to bylo dlouhe! :-)
V podstate nemam co dodat. Snad jen to, ze bych k hnutim smerujicim k potlacovani prav a svobod obcanu priradila i lidovce. Fakt nevidim zadny velky rozdil mezi komanci, lidovci a fasisty.
Jo a zapomel jsi na podobne blbozni paragrafy na ochranu osobnosti, ktere take pochazeji jeste z dob komunisty. Doufam, ze se jednou doziju toho, ze si zvolime rozumne poslance, kteri vsechen tento balast smahem zrusi.

Jitko.. (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 10:12:15
..je to tak dlouhé až jsem si připadal sám jako užvaněný Hitler, nějak jsem začal a nemohl přestat, takže jsem rád, že to alespoň někdo přečetl až do konce..minimálně ty a aTeo, který z toho mailem vychtal asi tisíc hrubek..čímžto mu znova děkuju.

JInak..ty paragrafy na ochranu osobnosti, k tomu bych řekl, že ono je toho ještě víc..mě osobně ještě dost irituje takové šíření toxikomanie tiskem , ale to si asi nechám na jiný článek, jinak bych ten text snad nikdy nedopsal..:o))

Souhlas... (aTeo ; - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 10:17:41
Soudy nesoudí, nýbrž váží a měří na neocejchovaných pomůckách (svědomí) jednotlivých soudců...
Zítkův Mein Kampf jsem si (na základě propagace kauzy médii a asi i ze vzdoru) zakoupil taky. Avšak, ač nejsa pouličním bijcem kohokoliv, nebyl jsem schopen (ani ochoten) se těmi bláboly prokousávat. Celé veledílo jsem měl za večer "prostudované" a věru, vracet se k němu nebudu.
A Grebeníčka si nactiutrhnu, kdy se mi zamane. Pokud bych s tím měl mít problém, najdete mě v podzemí...
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.9.jpg (Správná odpověď: Extrémně vlevo:)

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 10:27:48
jo aTeo..až nastane socialistická revoluce, ty budeš jeden z prvních co půjdou ke zdi, začíná mi to být čím dál tím jasnější..:o))

Jítě: (jjezibaba - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 10:30:51
Mám pocit, že tr.čin pomluvy bude od příštího roku zrušen..
Ale pořád je dost zločinů, o kterých normální člověk ani neví - třeba takové "ohrožování oběhu tuzemských peněz" (spáchá mj. ten, kdo bezdůvodně shromažďuje drobné - až 6 měsíců), "neoprávněné nakládání s osobními údaji" (kdo byť i z nedbalosti neoprávněně sdělí nebo jinak zpracovává shromžděné osobní údaje - až 3r.), "Pytláctví" (kdo neoprávněně loví zvěř či ryby - až 2r.), "Zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění" (Kdo nevede účetní knihy.. až 3 roky), no a pak tu máme staré známé "Nedovolené držení omamných látek", "Porušování autorských práv", "opilství", "Výtržnictví", "nepřekažení trestného činu," "útok na státní orgán" (stačí státní orgán pomluvit!)Spousta skutkových podstat je navíc tak širokých, že se do nich vejde kde co, a záleží na orgánech činných v tr.řízení, jak to posoudí, na koho mají spadeno, atd.
Takže nezoufejte, ono se pro každého něco najde :)

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 10:35:48
Pro jjezibabu

Páni..doufám že to není seznam trestných činů , které chceš zrušit?..:o)) nebo jsi prostě rozená anarchistka? a mám takový matný pocit , že verbální útok na veřejného činitele už trestným činem není..a co se týká opiství a výtržnictví, jsem rozhodně pro jejich zachování, když už se trochu povyrazím a hulákám v metru , chci aby to bylo zakázaný ovoce..:o))

Zrušit.. (jjezibaba - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 11:19:54
je nechci.. I když kus anarchisty ve mě asi bude :))
Jen chci říct, že i tzv. slušný člověk může tu a tam něco spáchat, a ani neví jak.. A že v kriminálech zdaleka nejsou jenom vrazi a lupiči (i když za tyhle věci to už naštěstí většinou člověk natvrdo nedostane..)

(jjezibaba - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 12:36:11
Tedy jako že za hhulákání v metru to natvrdo nedostane..

Pokud jde o to pomlouvání státního orgánu, tak to tam fakt je: §154 odst.2 TZ:
"Kdo hrubě urazí nebo pomluví státní orgán při výkonu jeho
pravomoci nebo pro tento výkon, bude potrestán odnětím svobody až na jeden
rok nebo peněžitým trestem"
(Nejde o veřejného činitele - tj.policajta, ale o státní orgán - např.soud, nebo ministerstvo..)

Ježibabo, ty našeptávačko! (aTeo :) - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 15:41:08
Dostal jsem neodolatelnou chuť hrubě urazit a pomluvit nějaký státní orgán... jdu si ho vybrat;)

aTeo: (jjezibaba - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 16:19:34
Tak to si na tebe musím dávat pozor.. abych se třeba nedopustila Nepřekažení trestného činu, Neoznámení trestného činu, nebo nedej bože dokonce Schvalování trestného činu, či snad přímo Účasti na zločinném spolčení...:)

(aTeo :) - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 16:53:56
Od kdy ježibaby práskaj a donášej ?!

zákazy (aluška - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 17:54:57
Když už jsi byl u těch zákazů, mám ďábelskou myšlenku. Za propagaci svastiky mi hrozí průser, i když se k tomu sostala jak hluchej k houslim, od Indie, přes Sumery k hitlerovi. Proč sakra, podle týhle logigy nezatrhnout okamžité propagování a hlavně užívání srpů a kladiv?

Co udělá ze čtenáře Mein Kampfu nacistu? (1. část) (Trackback: ... mrtvý muž v Yossarianově stanu ... - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2004, 19:27:47
Binární Ládín se už podruhé na svých stránkách zabývá otázkou, jak je to vlastně s postihem lidí, obviňovaných z podpory a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka. Je samotné vydávání knih s touto tematikou škodlivé? Chtěl bych se na to podívat z trochu jiného úhlu.

bravo (Mahu - Mail - WWW) Vloženo 23.11.2004, 00:12:27
titulek me zaujal, delka clanku zhrozila,nedoufala jsem, ze to doctu do konce.Hodne dobre a trefne napsane.Ale divim se,ze nekdo doufa,ze se dozijeme toho, ze to nekdy nekdo smete,staci namatkou juknout,jake hovadiny aktualni poslanci resi...a jini asi nebudou

(binanriladin - Mail - WWW) Vloženo 23.11.2004, 11:43:26
...tak časem snad jiní budou..je to jen otázka výdrže. Vyhyneme dřív my nebo poslanci?...:o))

(matero - Mail - WWW) Vloženo 23.11.2004, 15:54:24
Trošičku mě zaráží, co všechno byste chtěli zrušit ... to by to pak dopadalo, kdyby si tu každý dělal, co chtěl ... to, že se zákony nevykládají/neprosazují tak, jak mají, je věc druhá. Taky jsem nedoufala, že to dočtu :-) ...

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 23.11.2004, 23:35:36
..no ..já nemám poteřebu rušit úplně všechno co tu proběhlo debatou, ale co s takovým zákonem §154 odst.2 TZ: který tu připoměla ježibaba?..v praxi se neuplatňuje , a mám pocit že je tam jen jako kklacek pro případ že se někdy bude hodit na někoho nepohodlného a tenhle princip se mi nějak nelíbí

jen aby (Mahu - Mail - WWW) Vloženo 24.11.2004, 00:07:40
to bylo otazkou vydrze!:-)Ja mam pocit, ze driv vyhyneme my,ale tato pasivita neni dobra. Je sympaticke videt,ze nekoho to sere a pise o tom. Paklize z toho vznikne epidemie, mozna se neco pohne...

Problém (jjezibaba - Mail - WWW) Vloženo 24.11.2004, 01:16:48
je, že mnohdy nikde není napsáno, jak se daná norma má vykládat/prosazovat.

Oblíbenou zbraní komunistů bylo zařazování velice širokých skutkových podstat do TZ (typu "Kdo se chová nevhodně na veřejnosti.."). Byl to dobrý bič, kterým se dalo vyhrožovat nepohodlným občanům, případně z nich snadno udělat kriminálníky. Prostě zákon se ohnul, jak bylo potřeba. Teď je to už MNOHEM lepší díky zakotvení některých obecných zásad (např. "V pochybnostech ve prospěch obviněného"), ale cestičky pro trochu té policejní buzerace by se určitě ještě našly..
Jasně že si každý nemůže dělat co chce, ale podle mě by bylo horší, kdyby si co chtějí mohly dělat naše represivní orgány.

Nebo taky (josef - Mail - WWW) Vloženo 01.12.2004, 10:45:15
knížečka Bolševismus od Mojžíše po Lenina : rozhovor mezi Adolfem Hitlerem a mnou o židovské otázce / Dietrich Eckart byla podobně "zapomenuta" médii a přitom je to docela silné kafe (ovšem prokousat se tím je taky samo o sobě umění)

slovo je silna zbran (vont - Mail - WWW) Vloženo 09.01.2005, 08:01:33
myslim ze by mal existovat nadalej nejaka klasifikacia trestneho cinu napriklad kvoli pouzivaniu NEUSTALYCH slovnych/rasistickych pokrikov ci nadavok - predstavte si romsku rodinu a napriklad spinavo nadavajucich rasistov pri ich dome kazdy den...

Komunismus vs. Nacismus (Robert Horáček - Mail - WWW) Vloženo 16.01.2005, 12:06:43
> Ve svém článku z 22. 11. 2004 (Hitler a já v schizofrenním bludišti naší justice) se kromě jiného
> pozastavujete nad tím, že česká justice měří jiným metrem neonacistovi a jiným komunistovi...
> Upřímně se přiznávám, že jsem si tuhle otázku chvíli kladl také - tedy, abych byl přesný nějaký čas jsem o ní podumal, protože jsem si nedokázal odpovědět. Výsledkem onoho dumání a diskuzí s několika přáteli byl následující závěr: Je pravda, že jak nacismus tak komunismus byli diktatury. Je dokonce pravda i to, že obě byli velmi kruté. Toto mluví pro zavedení Vámi žádaného stejného metru. Existuje ale jedno hledisko, které jste neuvažoval a které by mohlo být důvodem toho rozdílného přístupu k
> vyznavačům těchto ideologií...Podívejte se na tyto světonázory jako takové, bez historických souvislostí ( jsem si vědom, že to zní divně, ale brzy mne snad pochopíte ), aniž byste sčítal mrtvé které mají na svědomí...zjistíte, že zatímco komunismus byl v době svého vzniku velmi sympatická myšlenka - těmi kdo o něm nechtěli ani slyšet byli jen ekonomové, kteří - patřičně vzděláni - znali
> hospodářkou nepraktičnost tohoto systemu. Naproti tomu nacismus od začátku smrděl - Vůdce národa
> páchal škodu kde mohl, protože 1) hodlal obnovit slávu antického Říma.
> 2) V útlém mládí to přehnal s Wagnerem a shlédl se v Prstenu Nibelungů
> Jinými slovy - Nebrali ohledy na druhé a prosazujíce své zájmy škodili druhým, někdy se zcela zjevným
> zájmem tyto naprosto zničit.
> Když to shrnu - komunismus byla v jádru dobrá myšlenka (nebo alespoň nebyla špatná), kterou pouze nějaký chytrák překroutil. Naproti tomu Nacismus byl špatný i bez překroucení ( ke kterému však i tak došlo - spousta sadistických psychopatů se Hitlera chytla jako klíště proto, že jim dal moc, důvod a
> hlavně oběť, na které si budou moci schladit žáhu ).To by mohl být ten důvod, proč komunistu nemůžete
> házet do stejného pytle s nacistou. Myšlenka komunismu byla překroucena - pravda je, že dost rychle.
> Bohužel průměrná myšlenka má proti podobnému zacházení velmi omezené prostředky. Myšlenku nacismu nebylo třeba překrucovat. Když už jsme u toho - překroutit, zdeformovat, změnit k nepoznání se dá
> kdejaká ideologie. Křesťanství má desatero přikázání. Jedním z nich je "Nezabiješ!" A vlastně to ani není tak dlouho, co se "ve jménu Boha" likvidovali národy...Inkové by mohly vyprávět...Co takhle zavřít papeže...Vzhledem k tomu co se činností zastánců těchto ideologií ve světě ( a bohužel i u nás ) dělo, celkem chápu Váš zápal, ale trocha citu při tom hodnocení b nebyla na škodu...



Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text:


   
CNW:Counter