Binární Ládin

Jestli chcete, aby se tomu říkalo kultura, zahrabejte to na tisíc let do země!
REKLAMA

Best Off
Blogovací desatero
Hledat na blogu:
Zkuste Firefox!

13.09.2004
Je neonacismus věcí vkusu?

Minulou sobotu uspořádala policie menší manévry kolem koncertu skupiny Randall Gruppe , všemi medii vytrvale označované za neonacistickou. Nikdy jsem o té kapele neslyšel ,ale už jsem slyšel o neonacismu a tak jsem si řekl, že by stálo za to zjistit, jak vlastně dnes vypadá takový neonacismus po česku. Není nic snazšího, než se podívat na stránky skupiny a trochu se tam porozhlédnout. Docela by mě zajímalo, kolik novinářů to opravdu udělalo, a co z toho vyvodili.

Sama kapela svoje stránky označuje za stoprocentně politicky nekorektní a politická nekorektnost pokud vím, ještě není trestným činem ani v Evropské unii , stejně jako politická nekorektnost asi ještě nebude hlavním poznávacím znakem neonacismu , který podle své slovníkové definice usiluje o obnovu nacizmu. Z textů písní, které jsou na internetu k vidění, žádná snaha o renesanci nacismu nevyplívá, za to zcela jistě přinášejí slibovanou politickou nekorektnost.
   Někde poblíž hranice zákona (podle přísného výkladu asi až za ní,ale to není na mě abych posuzoval) , který zakazuje vyvolávat etnickou , rasovou , národnostní , náboženskou a jinou  nesnášenlivost se pohybují především texty: HEY JUDE 2002 , ÁSIJSKÝ TYGR , GAY STORY a  PŘÍLIŠ GYPSI . Vůbec se nedivím, když dotčené menšiny, pociťují při čtení takových textů značný neklid, jenže, pokud platí rovnice ; zastávání politicky nekorektních názorů na menšiny, rovná se neonacismus, tak by z toho vyplývalo, že objem neonacistů u nás už dávno překročil všechny myslitelné hranice a v podstatě jsme neonacistickým státem. Myslím, že toto tvrzení budu schopen vysvětlit, ovšem za předpokladu ,že neplatí teze Tomáše Hodbodě a navzdory jeho přesvědčení lidé na webu skutečně čtou .
   Názory prezentované v odkazovaných písních totiž nejsou nějak  ojedinělé. Nejeden člověk se domnívá ,že Židé jsou podezřelí a nebezpeční , za daňovou disciplínu a kvalitu zboží asijských obchodníků by takřka nikdo nebyl ochoten dát ruku do ohně, všichni poslanci KDU-ČSL zaujímají k homosexuálům postoj jen o málo lichotivější než pánové z Randall Gruppe a  naši Romští spoluobčané jsou nepochybně většinou společnosti  považováni za PŘÍLIŠ GYPSI .
    Když se na podstatu věci podívám v tomto světle, začíná se mi zdát, že media a co hůř,ale i policie , považují za nebezpečné neonacisty pouze a jedině hlučné křiklouny, kteří své postoje prezentují velmi hlasitě , přímočaře a nezaobaleně, zatímco člověk , který své názory na Židy, Vietnamce , homosexuály a Rómy dovede podávat s vkusem a uvážlivě , je brán jako zdatný diskutér, který se umí věcem bez předsudků podívat až na kořen. 
  Osobně jsem přesvědčený ,že policejní pronásledování křiklounů vychází z analogie s Hitlerem , který byl také hlučný , drzý a rozhodně si nebral servítky. Tato analogie je ovšem velmi zavádějící. Hitler byl při svých veřejných projev takový jakým byl jen a jen proto ,že před vynálezem televize byly nejvhodnějším prostředkem k upoutání pozornosti teatrální gesta a mistrný impresário Adolf , si toho byl dobře vědom. Adolf byl velkým ctitelem hesla : „Účel světí prostředky.“ A nerozpakoval se pro svoje davové manipulace používat ty prostředky , které byli ve své době nejúčelnější.
  Jsem na sto procent přesvědčený , že kdyby Hitler žil dnes, těžko bychom ho zastihly na koncertu podobných skupinek jako je Randall Gruppe ,jak si tak podupává do rytmu , nebo poguje pod podiem ačkoliv by mu určitě nebylo proti mysli využívat podobných koncertů k rozdmýchávání vášní mezi vždy revolučně vyladěnou mládeží.
  S daleko větší pravděpodobností by takový současný Hitler byl k vidění v nějaké televizní diskusi, jak s uhlazeným úsměvem ala Železný , s pomocí grafů, tabulek a přesvědčivé tiché výmluvnosti , dokazuje, že menšiny u nás nejsou jen „otázka“ ale hlavně „problém“ a věřte ,že s trochou statistické fantazie a s malinko pootočenými názory skutečných vědců na problémy genetické predispozice , se dá „dokázat“ doslova cokoliv! Bohužel, na podobné uhlazené typy už není tak snadné ukázat prstem a zvolat: „Hle neonacista!“
   Náš zákon , který defakto omezuje svobodu slova ,když se snaží chránit menšiny před napadáním , se z pochopitelných důvodů zaměřuje jen na ony případy, kde není o nesnášenlivosti k odlišnostem naprosto žádných pochyb, kdežto kluzké úhoře musí nechat plavat, protože jejich způsob sugestivního výkladu faktů je prakticky nepostižitelný.
   V praxi pak takový zákon trestá malé bezvýznamné ryby, které se bez většího dopadu  na veřejné mínění sejdou někde v hospodě a společně si zapějí: „Hey Jude, v uších máš hnis“ a přitom skutečnou podstatu národnostní , rasové a jiné nesnášenlivosti, nemá šanci tento zákon jakkoliv zasáhnout.
  Musím se přiznat ,nemám v tom úplné jasno ,ale na zákonu který postihuje pouze nevkusné vyjadřování názorů, shledáván něco podezřelého, nesympatického. Možná, že tím zákonem chceme menšinám vzkázat: „Máme snahu vás chránit před útoky“ ale k čemu je takový vzkaz, když zametením pod koberec nenávistné názory nezmizí, jen pak začnou kvasit ve větším přítmí a naučí se používat co nejpodzemnější metody růstu?
   A naopak , přitvrdit tento zákon a začít postihovat i  debatu o příčinách vzniku rasových a jiných averzí , přitvrdit tento zákon a chtít po nás abychom vždy a všude zastávali pouze a jedině zřetelně NEsprávné stanovisko, totiž , představu ,že všichni lidé jsou naprosto stejní, to by nakonec úplně zadusilo jakoukoliv možnost cokoliv v menšinových otázkách řešit a takový zákon by  vlastně sám byl fašistický.
  A tak když o tomto zákonu přemýšlím, říkám si ,jestli by nebylo lepší jej rovnou zrušit a až bude zrušený tak si pěkně od plic se všemi menšinami popovídat a vyříkat si, co nám vadí na nich, co jim vadí na nás. Někdy prostě neškodí se pořádně pohádat, říká se tomu „vyčistit vzduch“  a po každé slušné hádce se prostě pozná, jestli  člověku stojí za to nějaký vztah udržet a nebo jestli by nebylo lepší se kultivovaně rozejít a  žít každý po svém. Vyříkat si všechno upřímně z očí do očí , to je kolikrát daleko účinnější a užitečnější, než usilovná snaha o křečovitou zdvořilost.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Zapsal: binarniladin 13.09.2004, 11:57:00

Komentáře

Diskuze (Martin - Mail - WWW) Vloženo 13.09.2004, 13:12:03
Mám obavu,že při skutečně otevřené diskuzi s příslušníky některých menšin by vyplulo na povrch ,že proti nám stojí pouze Randall Gruppe Revival v jiném barevném provedení a o solidní oboustranné argumentaci podložené exaktními fakty a kladným vztahem k základním principům úspěšného soužití bychom si mohli jen nechat zdát.Pokud někdo principielně odmítá pracovat resp. platit řádné (i když neřádské) daně,může dost těžko požadovat pochopení "okrádaného".Bohužel tenhle problém neodnášíme nejvíc my - členové většinové skupiny - ale ti příslušníci menšin ,kteří s těmito nešvary nechtějí mít a nemají nic společného a celý život jen bojují s předsudky zaviněnými jejich "spolumenšinovníky".A těch bych se rád zeptal "kdo je sere víc" jestli utislovatelská většina nebo rodní bratři.

Přečetl jsem všechny jejich texty, (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 13.09.2004, 13:58:34
Hey Jude 2002 je asi už "za hranou". Jsem rád, že to nemusím posuzovat - riskoval bych, že mi kanadama rozšlapou tlamu... je to na můj vkus dost agresívní protest (?)

Randálgrůpe (Phil - Mail - WWW) Vloženo 13.09.2004, 14:25:46
Zajímavá úvaha, na níž je leccos pravdivého. Myslím, že daleko častěji se jedná o rasismus než opravdový neonacismus. Na symbolech tak úplně nezáleží. Motorkáři, jako byli třeba "Pekelní andělé" se ověšovali nacistickými symboly a přitom z dnešního pohledu to byli spíš anarchisté. V souvislosti se zmiňovaným koncertem mě ovšem pobavily komentáře televize o "propagaci fašismu". Na záběrech byli vidět skinheadi, ale obrázků Duceho nebo seker ovinutých pruty jsem si opravdu nevšiml.

Agresivita (Martin - Mail - WWW) Vloženo 13.09.2004, 14:58:00
No ta agresivita to je podle mě jediný opravdový status quo tohohle "hnutí".O rasismu ,antisemitismu atp. bych moc nemluvil.To je jen záminka o které oni stejně vědí úplný pendrek (míval jsem naivní tendence vyvolat s nimi něco jako disputaci a je to fakt o ničem).Kdyby se tyto problémy vyřešily tak si najdou něco jiného ,aby se mohli scházet a vzájemně kopat do zadků.Dost jsem se nasmál,když jeden z účatníků koncertu volal "kdyby tu byl Hitler to by bylo lepší".Kdyby tu byl Hitler tak přesně takový líný,neschopný a sociopatický ksindl jako skinheads by nemohl přežít a byl by "dalším na řadě".Tihle týpci pro mě opravdu nejsou rasisti,antisemiti,neonacisti nebo bůhvíjaký ještě odborně škatulkovací termín.Jsou to jen vandalové a nevychovaní gauneři.

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 13.09.2004, 23:34:37
Omlouvám se za trochu pozdní reakce...ale znáte to..práce samá práce , dělá z Binárního Ládina nudného patrona..:o)) aTeo...máš recht mže HEY JUDE už je asi za zákonou čárou a leccos napovídá i fakt, že na netu ten text sice je ale na desce tahle píseň nevyšla. .......Phil si zřejmě všiml podobného zlozvyku jako já, novináři trpí chronickou nechopností rozlišovat všemožné -ismy a ačkoliv se neustále ohánějí právem na informace , sami jich z místa na místo přenášejí jen málo...... A Martin bude asi mít pravdu s tou agresivitou. Možná , že mezi námi žijí lidé, kteří prostě chtějí být velmi silně proti nečemu. Kdyby neexistovali židé, prudce by nesnášeli někoho jiného. Ale trochu se možná pleteš v tom, že Hitlera by byli další na řadě. Já si myslím, že by je nejdříve využil a pak by se vidělo. Dokud by mu byli užiteční, držel by je nad vodou. Ale to už je hooodně velká spekulace.

za Hitlera (Vincent - Mail - WWW) Vloženo 14.09.2004, 07:48:04
přesně tak, jak dopadli SA? dokud byli k něčemu, tak se měli dobře, ale když se nehodili "do krámu" tak přišla noc hlouhých nožů, bez ohledů na osobní sympatie

No právě (Martin - Mail - WWW) Vloženo 14.09.2004, 09:46:54
Proto si myslím ,že skinheads by stihnul podobný osud.Ale já jsem ani tak nemyslel jak by dopadli ,kdyby byli rodilí Němci za Hitlera (Germáni nejsou a to si jaksi zapomínají uvědomit,takže vstup do SA potažmo SS by asi nepadal v úvahu),ale jak by se k takovéto části Slovanstva postavil Hitler po vítězné válce ve stádiu následné "mírové normalizace".

(binanriladin - Mail - WWW) Vloženo 15.09.2004, 00:21:46
Ancoramova reakce...když sem ten link nedal on...tak to udělám já..:o)) http://ancoram.bloguje.cz/66012_item.php

mno.. (randall gruppe - Mail - WWW) Vloženo 19.09.2004, 11:26:33
Článek je napsán docela šikovně i když bych chtěl autora ze celou naši "hudební formaci" v několika věcech poopravit.. Všechny naše texty jsou ironií na všední problémy které leží v žaludku celé naší společnosti.Pokud bychom to dělali bez ironie,tak bychom už asi na svobodě nebyli.. Už tď jsme označováni za neonacisty apod. a to v podstatě pro nic.Texty jsou myslím ve většině případů v pořádku.Text písně "Hey Jude" je parodií na Beatles tzn. že se název zpívá stejně jako v originále a ne německy.A ještě poslední věc.Právě nám vychází druhá deska a na té tuto píseň najít můžete.Díky za přečtení mého příspěvku.Pro dotazy můžete navštívit naši stránku (gbook).

Asi takhle.. (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 19.09.2004, 11:43:52
I vnímání iroine je věcí vkusu. A v tom právě vidím problém. To co vy považujete za ironii, už pro soudce může být trestný čin. a já jsem tenhle článek nasal hlavně proto , že se mi tak nějak nelíbí, když tu máme zákony, při jejichž výkladu se člověk musí řídit osobním vkusem. Ačkoliv se v názorech s váma nemůžu ztotožnit, vidím, že Randdal grupe otevřeně říká co si myslí. Počítám že touhle otevřeností si koledujete o potíže. Kdyby totéž někdo říkal uhlazeně , tak mu to projde. To mě vadí. Je to pak zákon který hledí jen na formu a ne na obsah.

takže.. (randall gruppe - Mail - WWW) Vloženo 19.09.2004, 20:15:59
Ano,vnímání ironie je jistě věcí vkusu ale my jsme se nikdy nechtěli tak nějak vtírat do rétoriky všech ostatních a v tom vězí problém.. Mohu říct,že nikdo z nás není asociál,s IQ 30 a pravou rukou přišpendlenou nahoru,každý z nás má solidní vzdělání a myslím že i vystupování.. V tom jsme asi nejnebezpečnější,jak nám tak připadá.Pokud jsou v naší zemi "gumové" zákony a to co není legální dokáže za noc posoudit pan Mareš, Gregorovič a ostatní (pánové jsou "experti" na extremismus) pak je velice těžké chápat svobodu slova a demokracii v tomto měřítku.Zdali bychom ale byli tak "závadní" asi bychom už byli za mřížemi a to se naštěstí (z vlastní vůle některých "vyvolených",nikoli zákonů) ještě nestalo. Ps:kdo vlastně může v této zemi kritizovat..

Randall a politika (Martin - Mail - WWW) Vloženo 21.09.2004, 09:57:01
Přečetl jsem si váš článek a musím uznat,že oproti ostatnimu,co bylo napsane ho považuji za velmi seriozní.Chtěl bych se vyjádřit ke skladbě Hey Jude-Název je zavádějící,ale rozhodně nebyl napsán,aby směřoval vůči židům.Stačí jen pozorně číst slova.-Imagines,Perný den/Hard day../,Míru jsem dal poslední šanci/chance for peace.../,kulaté brýle, a pak refrén,paul,Ringo,Yoko a myslím,že už není problém se dopátrat toho,že jde o parodii na Beatles.Netušil jsem,že samotný název skladby/i v originále se píše Jude/ způsobí takovou asociaci se židy.Holt ukázka toho,že pokud použije jméno Jude skinhead je problém hned na světě.Zkrátka,tahle skladba nikdy nebyla mířená antisemitsky a vyvolá ve mne usměv snaha novinářů ji takhle vysvětlit.

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 21.09.2004, 16:11:39
Musím se přiznat , že ta verze o neškodné parodii na Beatles mi tak trochu připomíná
obhajobu jednoho mládence , který tvrdil, že v žádném případě nehaljoval, pouze ukazoval kamarádům kolik bylo loni v krkonoších sněhu , ale nevylučuji , že obě ty obhajoby mohou být pravdivé. V té souvislosti by mě pak ale zajímali dvě věci. Za prvé, Randall Gruppe ve svých písních vyslovily názor na různé menšiny (romové, homosexuálové, asiaté atd.. ) ale zřejmě se tedy nijak nevyslovily k menšině židovské. Znamená to,že RG nemá na židy žádný názor? a druhá otázka, jelikož stále platí zákon zakazující vyvolávat rasovou , národnostní a jinou nesnášenlivost (a jejich texty leckdo chápe právě tímto zpúsobem) , může se kapele klidně stát, že jednoho dne stane před soudem. docela by mě zajímalo, jak velká je ochota členů RG nechat se za svoje názory třeba i zavřít.

Židé (Martin - Mail - WWW) Vloženo 22.09.2004, 09:28:09
Samozřejmě pokud mám mluvit za sebe,tak mám na židy svůj názor.Ovšem Hey Jude je opravdu střelba mimo.Jestli za tím textem hledá kdokoliv spojitost s antisemitismem..je to jeho věc.Všechny texty jsem napsal já a jsem schopen si je obhájit.Myslím ale,že hudba pamatuje mnohem ostřejší výlevy vůči menšinám.Bohužel tím,že RG je skinheadska kapela je na ní hned pohlíženo jako na rasisty.Trochu divný metr,ne?

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 23.09.2004, 18:29:13
nooo...počítám, že to bude mít jistou spojitost s pravomocnými rozsudky z rasově
motivovaných trestných činů, které obdrželi někteří příslušníci hnutí skiheads, následně je pak podobné jednání očekáváno od každého člena hnutí, případně každého člověka z holou hlavou. jak se zdá, i skinheadi mohou na vlastní kůži pocítit sílu předsudku. pozoruhodnná ironie, že?

Jenže... (Martin - Mail - WWW) Vloženo 24.09.2004, 15:47:23
Jenže hnutí skinheads není oficiální organizace,vlastně bych o hnutí nemluvil.Stát je legitimní a často sahá po nelegitimní metodě k potrestaní či potlačení čehokoliv,co se vymkne jejím normám.Chce-li po tobě někdo toleranci,neměl by tě zavírat za tvůj styl života,hudbu,názory atd.Nemyslíš?

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 24.09.2004, 16:01:27
mě to celkem dochází že skinheads nemá žádný středobod, že je to poměrně volné označení pro dost rozrůzněnou skupinu lidí. co se mě týká, já jsem rozhodně pro svobodu slova a projevu, to je myslím z většiny mých článků tady dost jasné,stejně jako by to mělo být jasné,z toho ,že nemám potřebu tuhle diskuzi nějak cenzurovat nebo moderovat, jen vzhedem k poskytovateli hostingu bych asi musel reagovat na vugarismy, ale za ten víc než půlrok co mám tuhle stránku na to ještě nedošlo žádná diskuze se bez svobody slova neobejde. přesto jsem přesvědčený, že stát by měl věnovat jistou pozornost hnutím a skupinkám (ve symslu politickém, nikoliv hudebním) , které si dávají za cíl zěmnit stávající řád . ovšem, za prvé, věnovat pozonost není totéž co zavírat něbo pronásledovat a za druhé nevím jestli do téhle kategorie spadá RG, znám tu kapelu jen z jejích stránek a z téhle debaty.

(Martin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2004, 09:38:51
Chválím objektivitu těchto stránek a proto zde taky píši.Předně si myslím,že neustálé nahrazování skutečných problému za ty menší je už jakýsi trend v odvedení pozornosti a potvrzení důležitostí některých jinak neschopných jedinců.Jsou zde daleko nebezpečnější jevy ve společnosti.Jenže slovy jednoho policajta..."vždy bude nějaký vnitřní nepřítel..."To myslím mluví za vše.

( - Mail - WWW) Vloženo 07.10.2004, 13:53:08
Já nevim jak vy ale mě hajlování připomíná mrskání lachtana. Lachtan si ale vždycky u toho ustříkne.

Diskuze RG (Budvar - Mail - WWW) Vloženo 03.04.2005, 18:39:54
souhlasím...je to pěkná z 99% věcná diskuze mezi všemožnými typy diskutérů...

(Skinhead88 - Mail - WWW) Vloženo 23.10.2005, 00:30:23
No tak lidi...vy nevíte nic!!! RG vůbec nemá nic společnýho s rasismem!!! Jestli chcete rasistickou kapelu tak to třeba Conflikt88, nebo třeba Final Solution. Ale RG tahat za rasismus k soudu je jak tahat černýho k soudu na propagování neonacismu!! A to je trochu kravina ne?
Krev a čest!

( - Mail - WWW) Vloženo 06.02.2006, 20:59:12
nerikej ze skinheads je ksind ja jsem skin a nepodporuju to co hlasa ta pica hitler musi te nas taky odlisovat ja sem narodovec vsichni nas hazete mezi ten odpad neonacisty

cha cha...... (korzar - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2006, 16:40:57
Ste smiesni Cechackovia, na vasom mieste by som tiez nemal rad Hitlera. Poznam jeho vyrok, ze Cechy su smetisko Europy! Mozte sa nadrapovat a buchat do prs a este raz pre zbytok Europy ste... vsak to uz bolo povedane.



Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text:


   
CNW:Counter