6.08.2004
Nedělejte nám z kuřete vykřičník!
Už nějaký ten den chodím kolem billboardů které vyzývají kolemjdoucí, aby si ze svých žaludků nedělali hřbitovy. Když si tak letmo projdu svůj jídelní lístek, musím přiznat, že všechny ty plakáty vylepili „bylinožravci“ mimo jiné kvůli mně. Nemám dost prostředků nato,abych si zaplatil vlastní plakáty,ale počítám,že za svojí snahu si alespoň malou odpověď od „masožravce“ zaslouží.Vážení vegetariáni, musím vám sdělit,že vaše snaha znechutit mi oběd se míjí účinkem. Pokud jste očekávali něco jiného, začínám mít obavu, jestli zvýšená konzumace šťovíku nezpůsobuje sníženou schopnost úsudku. Není prakticky možné přimět někoho k zamyšlení nad vlastním jídelníčkem prostoduchým , mírně nechutným žertem. Docela mě udivuje, že lidé, kteří se rozhodli nejíst maso z pravděpodobně hlubokých filozofických příčin , se pokoušejí na svou stranu získat další přívržence pouhým povrchním žertováním.
Přitom existuje poměrně schůdná cesta, jak zproblematizovat stravovací návyky většiny lidí a to cesta po kravínech, vepřínech a drůbežárnách. Pokud totiž chceme vypěstovat tolik masa aby ho na pultech supermarketů bylo každé ráno dost pro všechny, neobejdeme se bez metod, které by myslím samotná zvířata označila za Orwellovské, tedy v případě, že jateční dobytek čte Orwella.
Masové koncentráky jsou ta jediná věc, před kterou já osobně hodlám zavírat oči tak dlouho, jak jen to půjde, což je sice poněkud pokrytecké ,ale jsem přesvědčený, že bez notné dávky pokrytectví by dnes nemohl k plnému talíři zasednou nikdo, přinejmenším do té doby, než bude vynalezena nekonečná houska pro Afriku. Jinými slovy, nám masožravcům koukají přes rameno do talíře smutné oči kraviček, všem obědvajícím pak neméně smutné oči afrických dětí. Z toho vyplývá , kdokoliv chce kdykoliv cokoliv poobědvat, stejně musí hezký kus myšlení vypnout.
Přistupuje-li tedy valná většina lidí k talíři s vypnutým myšlením , nejapné žertování jej nezapne. Jelikož hodlám u svého jídelníčku ještě pár let setrvat, v podstatě mi nevadí, že se vegetariáni rozhodli vyhazovat své peníze z okna takto neúčelným způsobem. Klidně si setrvejte v bludu, že jste vylepením těchto plakátů udělali něco užitečného. Neudělali a pokud je to vám jedno, tak mě dvakrát.
Na závěr jen dvě malé poznámky. Za prvé si myslím, že kuře je možno zužitkovat mnohem lépe , než z něj vyrábět smutný vykřičník, daleko více to kuřeti sluší třeba na medu . Druhá poznámka je o trochu závažnější a o něco méně „odvetná“ . Zdá se mi, že v dnešní době je už jen menšinám povoleno napravovat , dle nich nevhodné chování většiny a to navíc jen středně japnými žerty. Co by se asi strhlo , kdybych si místo podpory zákona o registrovaném partnerství , nechal zaplatit plakátovou kampaň proti tomuto zákonu a uváděl ji příkladně sloganem : „Nedělejte si z postele teplárnu!“ ?
Komentáře
(Filip Rožánek - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 16:17:14
Ze svého stanoviště v KFC hlásím, že s tímto příspěvkem vřele souhlasím. Ať žije Kebber.
(binarnialdin - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 16:18:21
Filipe...jednou za mě!...:o))
(Jiří Macich ml. - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 16:37:45
Rovněž souhlasím! A na prostest si jdu dát "stejk" (dal bych si ho stejně, ale teď jsem dostal dvojnásobný hlad)!
mne se ten billboard libi (Vincent - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 16:58:18
no ja myslim, ze je to naprosto bez problemu, ta kritika "masozravcu" je celkem vlidna a nevidim nic spatnyho, ze nekdo citi potrebu upozornit na to, ze se
hamburgry nevyrabi v tovarne (i kdyz to az zas tak lez neni) aler ze to jsou v urcite casti "vyrobniho procesu" zive bytosti, pritom nez byl zakazan billbord se stazenou liskou, ktery byl namiren proti kozesnickemu prumyslu, tak ten byl dosti drsny (i kdyz pravdivy), pro informaci, nyni jim i maso, ale nekolik let jsem byl vegetarian, ackoliv jsem se nikoho nesnazil privest "na svou viru"
Kompost (jf - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 17:49:46
Me vzdycky napadne, jestli si mam ze zaludku delat kompost. Rozhodne se lepe citim na hrbitove nez na kompostu.
(DigiViki - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 18:26:17
Člověk je, podobně jako prase, všežravec.
maso je vražda (xMichx - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 19:19:35
Pokud vím, jsou ty billboardy osobní iniciativou Petra Vachlera, takže není zrovna nejlepší dávat za vinu všem vegetariánům že vám nepřijdou k chuti, je to stejné jako nadávat masožravcům když vidíte billoard na nějakou klobásu, nebo na MD, KFC, kde je požírání mrtvol prezentováno jako největší vymoženost lidstva. Ale co se týče některých výroků co ti zazněli, tak s tím ublíženým malomasoužroutským přístupem nemůžu souhlasit. Já osobně jsem vegan a nemyslím že by existovalo něco jako právo na jezení masa, právě kvůli způsobu jakým je se zvířaty zacházeno. Člověk má právo píchat si do žíly jedy jaké chce, nechat se v horách zasypat lavinou, vygumovávat si hlavou televizí, ale neexistuje žádné právo na zvířecí továrny. Maso je vražda. A k vraždě neexistuje nic takového jako tolerance. Tolerovat je možné chlupaté nohy u žen, kraťasy do půle zadnice u mužů, ale rozhodně ne postoj lidstva k masu.
ehm... (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 06.08.2004, 19:30:06
nemám pocit, že bych chtěl spouštět celekm nikam nevedoucí debatu jestli maso ano nebo ne. taková debata nikam nevede, protože pevně zakotvené názory obou stran je obtížné změnit. chtěl jsem si všimnout hlavně toho , že pan vachler se snaží změnit náš názor zbůsobem, který nemá naději na úspěch!!...to je jádro mého textu. ...kombinace maso/vražda se mi zdá poněkud silná káva ,ale pokud to tak někdo chce vidět, neberu mu to. jen bych podoknul: moje maminka by k tomu klidně mohla říct, to co mi ríkala když jsem jako rozverné děcko trhal plné náruče vlčích máků , jen abych je pak někde zbůhdarma povadlé pohodil: "ty kytičky to taky bolí, jenom nám to neumí říct"....a nakonec...nemám pocit že by můj přístup byl "ublíženecký"...vtip je prvávě v tom, že kampaň se mě nijak nedotkla, tudíž, jedná se o peníze vyhozené oknem, zaplať pánbůh, že ne z našich daní.
(Ivan - Mail - WWW) Vloženo 07.08.2004, 12:08:52
Nejak si sa nechal vytočiť:-) To Hugo (http://blog.lide.cz/hugojevul/2004/07/13/207) reagoval viacej s nadhladom:-)))
Pozdravuje ta vegetarian (ale s tou kampanou nemam nic spolocneho...:-))
to" (ivan - Mail - WWW) Vloženo 07.08.2004, 12:16:05
to DigiViki: ked je vsezravec, ako to ze nezere inych ludi? Dokonca by si to odmietla i vo forme masokostnej mucky, co kravy musia denne:-))) Aj ked nie su vsezrave...
to xMichx: myslim, ze si to presne vystihol: problem je, ze sa maso NEVYRABA, ale -- pomerne nevyberavym sposobom -- berie inym zivym tvorom.
Tu vladne jednoducho presvedcenie,takeho sebeckeho druhu, ze clovek pre svoje POHODLIE moze vsetko, vcitane zabijania zivych tvorov.
maso v přírodě (winny - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2004, 18:01:57
Dobře, dejme tomu, že jíst maso je vražda. A když sežere vlk ovci nebo lev nějakou antilopu, tak to vražda není? Neměli bychom toho vlka/lva náhodou nějak potrestat? Nebo ho nutit pást se? Jíst maso je lidská přirozenost, kterou jsme získali dlouhými lety vývoje.
Člověk je nejúspěšnější druh, z hlediska evoluce. A jí maso. Na tom něco bude. Až mi ukážete zvíře, které se živí jenom rostlinami a dokázalo to, co lidé, možná změním názor.
(iko - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2004, 22:35:01
to winny :
ZAcnem od konca: okrem cloveka ani masozravcami nenajdes ziadne zviera, co by dokazalo to, co clovek:-)) Takze to asi s masozravostou nesuvisi. Ked tak skor s kanibalizmom: neviem o tom, ze by sa to medzi masozravcami vyskytovalo, ale u cloveka ano.
Co s tyka vlka: myslis, ze vlk si dava maso preto, ze si chce pochutnat, alebo preto, ze keby si ho nedal, tak by zdochol hladom? A ked si uz to maso da, tak si myslis, ze sa napchava "nad normu", t.j. vecer cumi na telkac a poziera parky? Alebo to robi tak, ze si chce s kamosmi poklabosit v Mekaci a da si hamburger?
A nakoniec: vlk zozerie tu ovcu. Myslis, ze kvoli tomu, aby ju zozral ju ini vlci vlacia cez niekolko kontinentov, potom hromadne zabiju niekolko oviec, aby si nakoniec dali kusok z jednej? A tie zvysne ovce daju zozrat (vo forme masokostnej mucky) dalsim ovciam?
Takto by som mohol este pokracovat. Vtip podla mna nie je primarne v jedeni masa, ale v plytvani (to je charakteristicke pre celu modernu civilizaciu, a toto je len jeden aspekt toho plytvania)
KEby som mal umriet od hladu, nemal by som velky problem zjest kus masa. Ale aby som ho jedol z labuznickych dovodov... tak to nie.
(winny - Mail - WWW) Vloženo 11.08.2004, 14:57:34
No, nevím kde, ale četl/slyšel/takněco jsem o tom, že např. štikám nedělá problémy se požírat navzájem, prasata ve velkochovech se také občas zahryznou jedno do druhého.
Já jsem proti jakémukoliv plýtvání, tím víc něčím tak dobrým jako je maso.
Přejídání se u zvířat je něco jiného než u lidí. Masožravci jako např. lev dokáží bez problémů žít několik dní z jednoho úlovku, takže těsně po jeho snězení prostě musí být přejezení.
Tomu vláčení přes několik kontinentů říkám mezinárodní doprava a bez ní by si moc nepochutnali ani vegetariání. Nebo si myslíte, že tady rostou banány, pomeranče, kiwi a podobné ovoce??
Jo a k obědu jsem měl kuřecí řízek a brambory. Bylo mnohem lepší než vykřičník nebo suché brambory.
(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 11.08.2004, 15:02:00
Já jsem vlastně ani netušil, kolik mi sem chodí vegetariánu..:o)) A jelikož, náš čtenář náš pán...znovu připomínám...já tu nekritizuji vegetariánství a ani nechci nějak vášnivě hájit masožravost....chtěl jsem jen pokouázat na skutečnost, že zmiňovaný plakát z nikoho vegetariána neudělá...nic víc, nic míň....ale pokud si tu chcete zřídit debatní kroužek na tohle téma....nu..nevadí...budu si hrát na hostitele a servírovat sušenky...:o))
to ivan (Digiviki - Mail - WWW) Vloženo 21.08.2004, 12:00:20
V některých kulturách lidé pojídají jiné lidi, říká se tomu kanibalismus. To jsi nevěděl?
V kultuře nazývané západní a i ve všech ostatních "velkých" světových kulturách se kanibalismus považuje za nepřípustný.
Chceš pochybovat o tom, že člověk je všežravec?
Vážení vegetariáni (karel - Mail - WWW) Vloženo 23.08.2004, 13:36:29
NEDĚLEJTE SI ZE ŽALUDKU KOMPOSTÁRNU
A po přečtení příspěvků (karel - Mail - WWW) Vloženo 23.08.2004, 13:43:27
Chci jen dodat když nám, co máme rádi maso, nedal nikdo právo ho jíst, kdo vám dal právo jíst rostliny?
(USACEK.Z - Mail - WWW) Vloženo 30.07.2006, 13:59:53
Vážení.Zatím je jen menšina lidí schopných živit se pouze kosmickou pránou. Já je velice obdivuji. Jsou úžasní. My ostatní jsme tak daleko ještě nedospěli,ale i tak se můžeme rozhodnout, zda při přijímání potravy pro zachování našeho zdraví a života zohledníme i potřebu zachování zdraví a života jiných bytostí než jsme my lidé, nebo jestli se budeme považovat za jediné živé bytosti na Zemi a všechna zvířata považovat za výrobní kusy vhodné ke konzumaci či ke zpracování na různé předměty.
Přidání komentáře...

