Binární Ládin

Jestli chcete, aby se tomu říkalo kultura, zahrabejte to na tisíc let do země!
REKLAMA

Best Off
Blogovací desatero
Hledat na blogu:
Zkuste Firefox!

8.07.2004
Je KSČM hrozbou pro demokracii?

Tahle otázka se z železnou pravidelností vynořuje v okamžiku všemožných politických krizí a mě všichni, ti co se na ní pokoušejí odpovědět, čím dál tím víc připomínají hráče pokeru, kteří jen matně tuší, co má soupeř v kartách a kterým je na jejich hlasité přemítání: „Bluf nebo Royal Flush?“ , potměšile odpovídáno: „Zjistíš to za pět dolarů!“ . Že v případě průniku komunistů do Strakovy akademie leží v banku ještě mnohem víc, je nasnadě.

 Bez obalu se přiznám k záchvatům tmy před očima, kdykoliv slyším nejčastěji omílaný argument, proč nepustit komunisty k moci. Nechci tu odkazovat na konkrétní zdroj, myslím, že kdo se trochu zajímáte o politiku už jste tenhle argument slyšeli tisíckrát. Komunisté musí zůstat v ghetu, protože , že se ještě nevyrovnali se svojí minulostí.
   Tedy, ne ,že by tohle nebyla pravda, dnes už jen komunisté předstírají slepotu, která jim neumožňuje vidět fakt, že komunistické chrámy se tak jako chrámy aztécké , zásadně staví na kostech rozdrcených nepřátel. A , že když se kostí a jiného materiálu do jejich mlýnků na maso nedostávalo, dokázali si pohotovně nějaké nepřátele vyrobit  .
   Tohle všechno je pravda, komunisté ignorují vlastní minulost, ale při vší úctě ke komunistickým obětem, buďme prosím v zájmu budoucnosti trochu cynickými realisty. Dag Badman říkal. „Fraška života uhání kupředu jak splašená herka a diváka už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.“  A říkejte si co chcete, ten šaramantní chlívák měl pravdu. Tenhle argument proti komunistům rychle ztrácí na síle , z pohledu dnešní generace se to, co se odehrálo v padesátých letech mohlo klidně odehrát ve třináctém století! Dnešní mladá generace nechápe , proč by současní komunisté měli pykat za zločiny svých předchůdců a přepjatý smysl pro spravedlnost , který patří k mládí, v tomto kontextu produkuje místo antikomunistů spíše Grebeníčkův dorost. (Nehledě na to, že do třiceti si člověk až příliš silně uvědomuje, že srdce bije vlevo)
  Pokud už vůbec někdo chce proti komunistům používat historickou munici, není nic lepšího, než poukázat na fakt, že v celých dějinách neexistuje příklad prosperující komunistické země. Najdete zde prosperující demokratické republiky,prosperující monarchie ať už konstituční nebo osvícené, najedete v dějinách prosperující tlupy prvobytně pospolných lovců lebek, ale kdyby jste celý život hledali , nikdy nenajdete prosperující zemi založenou na Hurvínkových představách o politické ekonomii, tedy na Marxově Kapitálu. Tento argument podle mě dokazuje nesmyslnost komunistického vidění světa s konečnou platností.
    Protinázor, že „za komunistů se tak špatně nežilo“ neuznávám. Dospíval jsem v posledních letech komunismu a ano, dalo se v tom celkem žít, člověk neměl hlad, nebyla mu zima a když byl hodně šikovný, našel si nějaký meziprostor ve kterém se dalo dýchat ale stačilo jen klíčovou dírkou nakouknout za hranice a člověk viděl jak s každým dalším rokem bolestně zaostáváme.
    Ale dost minulosti ,čo bolo to bolo! Těrazky je Grebeníček ante portas a já v téhle situaci rozhodně nesouhlasím s dalším zvyšováním sázek, na  možnost, že komunisté už budou hodní. Spíše počítám ,že nebudou. Mám-li pokračovat v pokerovém přirovnání, komunistickou Royal Flushí je pevná organizační struktura, listopadem prakticky nedotčená a prorostlá do všech krajů a koutů země  , vycvičená v praktikách demokratického centralismu, což přeloženo do řeči obecné znamená, všichni stranící dělají, na čem se tři nejvyšší komunisté shodnou.
   Tato struktura , která už dnes dávno není jen stranickou strukturou ,ale je pevně uchycená i na radnicích a v krajských orgánech , to je první pilíř komunistické moci , je to pilíř, a zároveň potenciální převodová  páka. Co by se stalo, kdyby tento systém dostal oporu v pevném bodě v centru? Slyšeli jste už někdy o Archimédovi?
   Druhou velkou zbraní je neustále rostoucí rezervoár nespokojených a bohužel spousta demokratických politiků dělá vše proto, aby tento rezervoár rostl , chovají se totiž tak, že kritizovat je , je více než snadné. Jen  malý příklad zde  , ale lehce by jste našli tisíc dalších.Dokud nespokojenci zůstávají pasivní , otrávení a svojí nechuť k demokracii dávají najevo tím, že nechodí k volbám a nadávají po hospodách, jsou celkem neškodní. Ale , čas od času se stává, že se z těch hospod zvednou a vyjdou do ulic. Opravdu tady chceme sázet svou svobodu na to, že se jim pomocí té neustále číhající páky , nepodaří ničím pohnout?
  



 

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Zapsal: binarniladin 8.07.2004, 15:36:00

Komentáře

nojo, ale ... (mudd - Mail - WWW) Vloženo 08.07.2004, 18:59:16
mně se to taky nelíbí, ale podle mě čas hraje pro ně. Už jsem o tom psal: http://mudd.wz.cz/2003-10.html#291109
Jediná naděje, která mi zbývá, je, že starou gardu stalinistů vystřídá banda nadějných mladých, kteří už nebudou mít takové zábrany stranu rozkrást a KSČM dopadne podobně jako Sládkovi Republikáni.

Obávám se, že k žádnému tunelu nedojde... (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 00:50:59
Komunisté jsou velmi pragmatičtí technologové moci. Na rozdíl od všech ostatních stran znali a hned od prvních dnů listopadu 1989 používali mocenské know-how. V prosinci 2003 vyšla knížka "Labyrintem revoluce" od mladého historika Jiřího Suka. ( http://www.prostor-nakladatelstvi.cz/detail.asp?id=101717 ) Na 520 stranách hodně podrobně popisuje období mezi listopadem 1989 a červnem 1990. Mimo jiných velmi zajímavých věcí, které jsou v rozporu s tím co se všeobecně traduje, se čtenář doví, že to co se všechny ostatní strany pouze učily a kde improvizovaly (některým to zůstalo do dneška), komunisté zvládaly daleko jednodušeji.

Jsou finančně nejstabilizovanější subjekt na politické scéně s růstovým potenciálem a proto budou přitahovat nové lidi - majetek přitahuje nejspolehlivěji. Ti "noví" budou zcela bezskrupulózní populisti typu Standy Grosse, bez jakýchkoliv idejí, pružní a teflonoví.

V okamžiku kdy vystřídají gardu Grebeníčků a Ransdorfů a místo nich nastoupí opálené figury hovořící pěti jazyky s vizáží Haiderů a Berlusconiů, budou se jejich volební zisky hravě pohybovat mezi 25 - 30%. Natáhnou totiž bývalé voliče Sládka a neschopné ČSSD a budeme mít "moderní levicovou stranu" par excellence.

Tipuji, že po příštích volbách dojde k otevřené spolupráci mezi KSČ a ČSSD.

Na druhé straně se neobávám žádného ohrožení demokracie. Pokud by udělali totéž co jejich ideoví souvěrci v Maďarsku a Polsku - přejmenovali se - tak už dávno ve vládě sedí.

Jako jedinou reálnou ochranu a případnou postupnou marginalizaci této strany vidím většinový volební systém - 200 malých volebních obvodů a "Vítěz bere vše".

Pár úryvků z citované knihy (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 00:53:54
lze nalézt na mých stránkách :

http://www.angle.cz/index.phtml?go=clanek&id=473

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 10:56:05
ta myšlenka s tunelem se mi líbí..dokonce jsme chvilku přemýšlel, že bych se na tu práci sám nominoval..:o))...ale taky se obávám, že to nebude fungovat..viz komentář Víta Blahy........a s tím přejmenováním. Ono není podstatné jak se která strana jmenuje. Důležité je aby se vzdala marxismu. .přiznám se, že přesně neznám situaci v madarsku a polsku, ale předpokládám, že přejmenované komunistické strany se tam nehlásí k marxismu nebo ano?....tím problémém je právě tehle filozofický základ a naše KSČM má i díky tomu o čem píše kniha na kterou odkazuješ, všechny ty filozofický argumenty "materiálně vyfutrovaný"

Naši versus polští a maďarští komouši (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 11:36:30
No oni se k tomu marxismu hlásí, protože jim to zatím nese volební hlasy. V okamžiku kdy seznají, že je pro ně daleko výhodnější (z hlediska počtu hlasů) se jmenovat Demokratická strana práce, tak se vykašlou na název i na marxismus... Tak to bylo v Polsku, Maďarsku a víceméně i na Slovensku. Tam sice jakousi komunistickou stranu mají, ale je na tom pdobně jako u nás ta "echt pravá" KSČ Miroslava Štěpána - zastydlá smečka dědků bez majetku a tudíž i bez budoucnosti.

Takže odhodí filozofické základy, odhodí Marxe, Lenina, Gottwalda a populisticky budou naslouchat lidu :-))

Republikani Sladka... (Jan Ambrož - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 13:20:21
..by asi KSCM nevolili, ponevadz predstavuji pravicovy extremismus, zatimco komunisti dneska levicovy. Ackoli u nich nikdy nikdo nevi... :)

O tom, jak nasi komunisti stale premysli se dozvime nejlepe z jejich sjezdu, kde treba Grebenicek hovori valce proti kapitalismu bez skrupuli. O minulem sjezdu jsem psal: http://ambroz.webz.cz/cla-sjezdkscm.html

S tím přejmenovananim mate pravdu. Libi se mi veta O. Neffa, kterou jsem take citoval ve svem clanku:
„Jen ať zůstanou rudí. Alespoň víme, s kým máme tu čest!“

Jinak autor Binarni Ladin ma naprostou pravdu v tom, ze politika komunistu nikdy nikam nevedla, staty neprosperovaly. Muze se ted napriklad zdat, ze komunisticke Cine se dari ekonomicky dobre a prosperuje, je to ale jen a pouze tim, ze presla na trzni ekonomiku. To mluvi za vse...

Dobry clanek jen tak dal :)

Jemný nesouhlas :-)) (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 13:31:25
"...Republikani Sladka by asi KSCM nevolili..."

Domnívám se, že se přes ten pravolevý extremismus množina voličů těch dvou stran vzájemně prolíná.

Frustrovaní jedinci slyšící na jednoduchá řešení nerozlišují zda se jedná o extrémní levé, nebo extrémní pravé hnutí. Bylo NSDAP levé, nebo pravé ?

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 09.07.2004, 22:16:36
Ten postřeh o Číně se mi hodně líbí, přesně dokazuje, že pokud nechtějí komunisté zemřít hlady uprostřed knihovny Marx-Leninské literatury, nesmí tržní ekonomiku ignorovat. Ovšem, taky nesouhlasím s tím, že by mezi voliči komunistů a sládkovců neexistovala migrace. Nepochybně existuje. Ačkoliv to není statisticky příliš průkazné, tak minimálně dva takové migranty znám osobně a pravděpodobnost , že by to zároveň byli jediní přeběhlíci , je podle mého soudu dost nízká. Spíše jich bude mnohem víc. Během voleb ve třicátých letech v Německu prokazatelně zaznamenali mohutné „přečerpávání“ hlasů mezi voliči komunistů a nacistů. Jen tak od boku střelícím, že nejspíše přeběhnout tací, pro které je irelevantní otázka zestátnění kontra soukromé vlastnictví (takové bych asi dost hledal mezi státními zaměstnanci) a přitom jim vyhovuje silná vláda, která slíbí hlavně pořádek , úklid „demokratického bordelu“ a skoncování se „žvanírnou“ , což vám nabídnou extrémisté zprava i zleva.

Jak Hitler, tak Duce (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 10.07.2004, 00:46:36
byli zapojeni do komunistického hnutí. O Mussolinim je to celkem známé, ale nedávno jsem s pobavením shlédl na Spektru dokument o Adolfovi, jak po I. světové dělal v Německu pomocníka jakémusi komunistickému komisaři.

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 10.07.2004, 09:45:07
S tím komunistickým komisařem, nebylo ono to tak, že tam Adolfek byl služebně? Já mám takový matný pocit, že i na první schůzi DNSAP dorazil proto, že ho tam vyslala armáda, aby omrknul, co jsou ti chlápkové zač. Jinými slovy, Hitler po válce zůstal v armádě a na karieru příkazníka ,navázal karierou takového menšího Bredsneidera.

Ano, je to pravda... (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 10.07.2004, 11:49:09
"... (AH) Ovlivněn antisemitskými a nacionalistickými názory už před l. světovou válkou, pronikl r. 1919 jako agent Reichswehru do DAP a stal se členem vedení této strany, která představovala jednu z politických organizací kontrarevoluce v Bavorsku. Prosadil ve straně, která se v roce 1920 přeměnila na NSDAP, taktiku spojení politického teroru s demagogickou propagandou..."

Nemám strach z komunistů (Karel Bystřický - Mail - WWW) Vloženo 30.10.2004, 09:55:56
Každá země a každé společenství prochází nějakým vývojem.Minulý režim u nás kritizují nejvíce ti kteří komunistům lezli do prdele.A takoví nám také vládnou.Nejvíc udavačů a s tím mám osobní zkušenost bylo bezpartijních,neboť se potřebovali zavděčit.I mě udali bezpartijní a naštěstí je ani komunisti nebrali vážně.



Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text:


   
CNW:Counter