27.09.2005
Do voleb s těmi nejčernějšími brýlemi
Ačkoliv sám sebe obvykle považuji za člověka, který sklenici vidí spíše zpola plnou ,než z půlky vypitou, po posledních Paroubkových výkřicích se mi tak trochu zatmělo před očima a na mysl se mi začíná vkrádat tušení, že nás čekají ty nejhorší volby za celou polistopadovou éru. Následující trudomyslný text tedy rozhodně nemohu s čistým svědomím doporučit nenapravitelným optimistů, protože o neopodstatněném optimismu v něm bude řečeno několik škaredých slov.Je mi jasné, že volby jsou vždycky hrou, s dopředu neodhadnutelným výsledkem. Přízeň davu je vrtkavá a může se prudce změnit ještě v samotné volební místnosti. Ovšem před nejbližšími parlamentními volbami jsou, podle mého skromného mínění, karty rozdány tak špatně, jako nikdy předtím.
Za prvé, Paroubek už z komunisty delší dobu koketoval , v sobotu odhodil veškeré servítky a k budoucí spolupráci s bolševiky se otevřeně přihlásil. Pro voliče to znamená, že hlas sociálním demokratům, je zároveň hlasem komunistům a nebo marťanům, podle toho kdo z nich Paroubka první osloví. Mnohým uším zní Paroubkovo přiznání jako výhrůžka, nejvíce ovšem těm, kteří se spolupráce mezi levými bratry bojí už dávno a tudíž se pro ně posledním projevem celkem nic nemění. Jen se jim potvrdilo jejich tušení. Jinak ovšem věc vidí ti, kteří nedoufali, že by ke sňatku s bolševikem Paroubek našel odvahu.
Kupodivu, těmi spokojenými nemusí být jenom samotní komunisté. Existuje u nás nepřehlédnutelná skupina voličů, přesvědčených , že demokracie není přesně to, co si od ní slibovali. Většinu z nich, po krátkém mezihře pana Sládka, už dnes polapili komunisté. Tato skupina se pomalu a jistě rozrůstá , ovšem ne každý nový člen už došel tak daleko, aby si troufl volit komunisty přímo. Těmto váhavcům Paroubek nabídl skvělou šanci , jak vystavit demokracii poslední výstrahu. Řekl jim; volte mě a já demokraty postraším tím, že si přizvu komunisty. Nebojte se , jsem buldozer, já je zvládnu. Cosi podobného sliboval v roce 1932 Franc von Papen, a než mu došlo co provedl, za dva roky už velvyslancoval v Turecku , zatímco doma Hitler ukládal do kredence dlouhé nože a s hnědou pastelkou v ruce, si cosi brumlal nad mapou Evropy.
Zkrátka, Paroubek je dnes bezvadná volba pro všechny, kteří by se i v naprostém soukromí za plentou styděli volit protidemokratickou stranu, ale mají cukání ukázat, že už je ta demokracie docela štve. Nezanedbatelné procento voličů také určitě nalezne škodolibé potěšení v případném vyšachování lidovců, jejichž role mlsného jazýčku na vahách , je trnem v oku mnohým. Že se vám to jako důvod volby dvojbloku ČSSD + KSČM zdá malicherné? A kde je napsáno, že každý volič hází lístek do urny po zralé úvaze a výhradně z důvodů krutě závažných? Jen si vzpomeňte kolik politiků nalovilo nezanedbatelné množství hlasů na své fešácké kníry!
Bohužel ,za těchto podmínek se jako nejrelevantnější demokratická síla jeví Topolánkova ODS. Vyhlídka to není příliš lákává a jestli chcete docenit jak málo lákavě to zní, tak opakujte nahlas po mě: Spasitel s koulema! Nic moc , že ? Topolánek se objevil ve velké politice s image chlapáka , kteroužto image rychle rozfofroval a dneska je to ve srovnání s Paroubkem jen bodrý strýc bez energie.
Obtížně vyléčitelným handicapem jsou pro ODS i Přízrak mrtvého Maďara, Pepa z Hongkongu i o něco hmatatelnější Kožený Viktor. Problém není jen v tom, že ve všech třech případech jde o nepřehlédnutelné poklesky, problém je především v tom, že jsou to poklesky nepřiznané a dodnes neodpykané. V očích lidí, pro které není až tak důležité aktuální ideologické zbarvení, ale spíše hodnoty jako poctivost, fér hra a usilování o spravedlnost, je vynucený pobyt v opozici nedostatečným trestem za delikty téměř kriminální povahy.
Tito ,většinou velmi zásadoví voliči, budou radu ,aby si ucpali nos a šli volit ODS , považovat za naprosto nepřijatelnou . Raději své hlasy rozdrobí mezi různé iniciativy a straničky a snáze se smíří se ztrátou svého hlasu, než s popřením svých zásad. Je jen slabou útěchou, že navzdory své pravolevé slepotě, jsou většinou demokraty a tak nebudou volit ani komunisty a ani ČSSD, protože tak jako nejsou ochotni zapomenout na Pepu z Hongkongu, je jim zatěžko dělat, že nikdy neslyšeli o Unipetrolu.
Hloubka pesimismu se kterou lze nahlížet na budoucí volební výsledky, je tedy přímo úměrná velikosti obav z komunistů ve Strakovce. Jak to tedy s těmi komunisty je? Je na místě se jich bát? Co jsou vlastně zač?
S komunisty je to u nás zapeklitá věc. Máme zákon zakazující propagaci totalitárních ideologií, máme zákon o protiprávnosti komunistického režimu a nádavkem k těmto zákonům tu máme nejednu legální stranu která se ke komunismu hlásí a minimálně jednu komunistickou stranu, která se hlásí o vládní odpovědnost. Vzhledem k faktu, že strana může být buď demokratická nebo komunistická a především vzhledem k tomu, že v dějinách neexistuje jediná země , kterou by komunisté přivedli k rozkvětu, považuji veškerý chlácholivý optimismus stran bolševiků za prudce nezodpovědný.
Stejně tak nevěřím představě, že po celá ta léta v opozici komunisté jen točili palci mlýnek , spokojeně tloustli z protestních hlasů a jakmile vyvzlínají do nejvyšších pater politiky, nebudou samým štěstím vědět co si tam počít! Počítat s něčím takovým je naivita hraničící s hloupostí. Jsem přesvědčený, že pro ty případy už mají dávno vykolíkované pozice na kterých se zakopou a jakmile se jim to povede, můžeme se klidně stát svědky ilustrace známého pořekadla; co peklo jednou schvátí, to už nikdy nenavrátí.
Osobně považuji komunistickou stranu za podezřele neprůhlednou konzervu předem nezjistitelného obsahu, ovšem se zaručeně prošlou záruční lhůtou. Než abych se něco takového pokoušel poobědvat, to si radši budu hlady kousat nehty! Byl bych rád, kdyby se nakonec ukázalo, že jsem maloval zbytečně čerta na zeď. Ale ať se koukám jak se koukám , momentálně vůbec nevidím, kudy z téhle kaše ven.
Komentáře
ODS ne (Roj - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:00:20
Patrim mezi ty opovrhovane zasadovce, kteri neudelaji stejnou chybu dvakrat a nebudou volit ODS. Nenecham se zmanipulovat a neudelam stejnou chybu. Ne a ne! Treba do te doby vznikne nejaka konecne pravicova strana. Levici s nazvem ODS - ne!
(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:03:41
Roji
neřekl bych , že oni zásadovci jsou opovrženíhodní, minimálně v mých očích ne. Vím o téhle skupině hodně mimojiné proto, že z větší části k nim taky patřím. Jen nějak nevím, co s tím.
jen komouši (Alfons - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:18:53
Volím jen komouše, protože za jejich panování byla pracovní povinnost a národ tak děsivě nedegeneroval jako teď. Žádní lempli, nefachčenkové a paraziti a nezaměstnanost. Lidé žili všichni i když skroměji než dnes a všichni bydleli. Jedině že by si všechny nefachčenky vzali na hrad a krmili je ze svého. Ekonomické dopady na naše hospodářství způsobené nyní nefachčenky a vězni jsou pravděpodobně vyší, než když firmy nefachčenky zaměstnávali. Ale hlavní je, že za komoušů se lempli v pracovním procesu aspoň troch vychovávali, na rozdíl od dneška, kdy sjojí fůru peněz a jen degenerují. V kladném vlivu práce i když vynucené vidím hlavní plus předchozího režimu. Nemyslím tím gulagy atp. Jen donucení nefačenků a povalečů k práci v běžném životě. Kromě toho nebyly tehdy takové problémy s drogami atp. komu se to nezdá ať živí několik bezdomovců ze svého a ať je u sebe ubytuje a pak teprve bolestivě kecá a šíří dojemné citové blafy. Dělat a nekecat.
Pocit mírného neskutečna (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:30:43
Alfonsi, víš co je zvláštní? Četl jsem ten tvůj komentář a ty argumenty ve prospěch komunistů se mi zdají tak mělké, frázovité , bezpodstané a totálně zavírajíc oči předtím, že komunismus je nemoc na kterou se umírá velmi snadno, že si vůbec nejse jistý, jestli to není z tvé strany jen nějaká parodie.
(3.5cloveka - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:53:59
..hehe..ona spousta lidii v parodii zije nez aby jii vedome pouziivali jako postoj k zitii..,zde posiilaam ti alfonsi nekolikero versuu:
k cemu jest soudnyy den
nik nenii odsouzen
a zdaa se
ze ani poprava zaadnaa
nekonaa se.
Ale koho? (Ivo - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 10:56:01
Pomyšlení, že tu za necelý rok vznikne Skutečně Pravicová Strana mi přijde absurdní. Liberální strany (KalvODA, Uhelné Sklady) tady mívaly v dobrých časech kolem 7 - 8% preferencí. ODS jsem nikdy nevolil, ale teď opravdu nevím, koho. Ale když nechám hlas propadnouz, tak jeho pětinu hodím bolševikům rudým a nejakých 25 - 30% bolševikům růžovým.
jiny komunismus (fous - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:04:57
Alfons žil asi v jinem režimu než já. Prezentuje iluze malého člověka z malého města. Prazentuje právě ty marťany, o které se Paroubek hodlá opřít. Úspěšně - bohužel pro nás ostatní.
Příliš optimistické, příliš. (noname - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:12:28
Sháněl jsem prachy pro OF. Volil jsem ODS. Volil jsem US. Volil jsem KDU. Ale co teď?
Kalouska nemám rád od jeho machinací na ministerstvu války.
ODS nemám rád od výše uvedených lumpáren.
Navíc když můžou, tak se spojí s ČSSD.
Ach jo. Asi si znova vyberu mezi KDU a ODS.
Pokud do voleb Paroubek nezajde na lepru, tak ho nezastaví nic, ani 10x větší privatizační skandál. Možná kdyby se vytáhly policií utajované vraždy, to by shodilo Bublu nebo Gustáva Husáka. Ale co najít na Paroubka?
Pokud lidem nevadí spolčování se s vražednými komunisty, nevadí jim nic.
Už zbývá čekat jen na Boží milost. :-)
Takže koho :( (Vorkronor - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:14:49
Jo, binarni, mluvíš mi z duše.
Už teď si dokážu představit, jak se budou ODSáci naparovat, jak za nima lidi stojí.
Ach jo :(
Měli by upravit volební zákon, aby se do parlamentu mohly dostat i menší strany.
Vím že to není všespasitelné řešení.. (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:17:27
ale já osobně bych děsně rád volil raději jednotlivce, než celou upatlanou kadidátku. Myslím, že snad s výjimkou komunistů, bych v každé partaji našel jednoho nebo dva chlápky (či dámy) , kterým bych byl ochoten lecos svěřit.
to ládin (carpenter - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:21:33
hm, pokud jsou komunisti neprůhlední, tak kdo je průhledný? ODS? Za vše mluví opatření, které nedávno zavedli, tj. že nikdo, kdo není ve straně (asi) 2 roky, nesmí na kandidátku. Překlad: máme už korýtka rozebraná, tak si k nim přeci nepustíme někoho cizího.
Já vidím situaci v české politice jako bezvýchodnou a čím dál horší (což je skoro až neuvěřitelné), protože čím více věcí se provaluje, tím více lidí je z politiky znechuceno a k volbám opět nepřijde. Nedivím se jim. Když to sleduji, skoro se zdá, že tady to může vyřešit už jen nějaký zásah zvenku...
(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:23:13
Neprůhledný = rovná se zde,nevyzkoušený. A některé věci je IMHO lepší radši ani nezkoušet. Do výtahové šachty taky člověk neskočí s padákem o kterém nic neví.
Už několik dní mě pronásleduje (Alka - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:25:08
černá myšlenka. Co když Paroubek vytváří umělý problém, aby zakryl něco jiného ? Co bude s Orlenem, Krejčířem, Srbou, korupčním prostředím, zneužíváním policie atd., budeme-li všichni mobilizovat, a Paroubek se nakonec zašklebí a řekne, že nás jen strašil a my se RÁDI smíříme s jeho socialismem s Paroubkovou tváří v oblíbeném stylu "Buďte rádi, že je špatně, mohlo by být ještě hůře" ?!
Že by nás Paroubek jen strašil bolševikem.. (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:28:30
a přitom se vážně chystal spojit se s Marťany? :o)
Jo, Paroubek je hodně slizkej had. Škrtič. ( - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:33:49
Nevěřím mu ani "Dobrý den".
Co k tomu dodat? (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:36:12
Uvažuju o možnosti zažádat o Seychelské občanství. Nebaví mě furt čumět na ty nařvaný tlamy:
(obrázek uveden v výše URL-ten debilní systém jej označuje za "spam":)
Českej pas hodím bez lítosti do moře, budu ležet na pláži, poslouchat vítr a příboj. Jo... to je přesně "ono". Ještě "našetřit" pár miliard a už o mě nikdy neuslyšíte! ;)
Tak znovu: (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:37:51
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.417.gif
kdepak asi soudruzi z centrály udělali chybu?
Spam filtr (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:41:14
Těžko říct. Spam filtr se mi zdá zatím tak trochu v záběhu, dokonce mi jednou neprošel můj vlastní odkaz na sebe samotného.:o) Ale mám dojem že tentorkát udělal tak trochu chybu soudruh aTeo, když ve spěchu nevymazal první http:// a hned k němu přidal druhé. :o)
Ano, staly se i chyby... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 11:55:05
Ale musíme se s nimi vyrovnat taknějak po našem - po bolševicku!!!
Kdyz me v 89... (Point* - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 12:50:51
volal soused v Allgau k televizi,(ja zadnou nemel),ze v Praze bijou lidi a ze rezim padne. Neveril jsem tomu a po prijezdu z Nemecka do jiz "svobodne CSR" byly betonove zatarasy porad na stejnych mistech.Stejne jako hlidky, hesla, pomniky, hvezdy atd. Mnohe z toho jiz je minulosti a ja jsem ten neverici "Tomas" stale. Ale to neni dulezity...
Jak fungoval "socialisticko-demokraticky" stat bylo videt napr. u sousedu v(NDR)Nasledne i dopad sjednoceni na ekonomiku i moralku v byvale NSR. Leceni bohatym bratrem bez konce, dlouhodobe a sila byvaleho NSR dnes v prdeli...
Priklad jineho souseda. Polsko, nami tak casto opovrhovane, v reformach zacalo mnohem drive. Kde je dnes?? Po socialistickych vladach a kiksech se vraci k pravici, protoze jine cesty neni a volici i pri nizke ucasti to potvrzuji. Maji toho uz pokrk s prevlecenymi komunisty a rekli si dost.
Do tretice Slovensko. Pozdni start do vseho. Avsak razantni, nepopularni,bolestne reformy pravicoveho charakteru jej posunuli hodne dopredu ze dna...
Paroubek je dulezity volebni maskot i kdyz nutno dodat, ze vudcovstvi, silne projevy, nejsou cechum cizi. Vzdyt byli pod neci nadvladou neustale a tvrda ruka jim svedci... Paroubek tohle vi, je to takovej Gottwald a Zapotocky dohromady. Verim, ze brzy bude take navstevovat fabriky a basnit, ze mena nepadne,(dnes si tam dosadte co chcete) ackoli za par dni tomu bylo jinak. A KSCM se mu hodi, neco ji povoli jinde pritahne a i tak si tim ziska jeji sympatie, cast jejich volicu a vdecnost. Kdo jiny by tohle komancum nabidl?? Ostatni z koalice a opozice mu jen tak vsechno nezerou...
Divne ovsem je, ze po otevreni Ceska svetu jeste stale nekteri lide veri, ze by neco mohli dostat od CSSD ci KSCM zadarmo...
neni dobreho reseni (mudd - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 13:20:19
Kdyz vyhraje CSSD+KSCM, bude pruser, to je jasne.
Kdyz vyhraje ODS, tak se jeji stavajici stav zabetonuje a to bude taky pruser.
Mozna nakonec hromadu hlasu nasbira Zelezny, coz bude sice sranda ale nejspis taky pruser.
komunisty do vlády (marek - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 13:24:04
Podle mého názoru dokud komunisty nepustíme k moci, budou mít pořád nejméně těch 20%. (jako ve Francii, pak jim preference klesly a už nestouply ;-)) Takže já bych se komunistů u moci nebál, konečně by ta jejich bublina splaskla.
nekecat a dělat (Alfons - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 15:22:54
O mělkosti mých argumentů pro volbu komunistů si pochybujte jak chcete. Pošlete mně 21.500Kč na zaplacení exekutora, kterého bych za komoušů neplatil a pak beru vaše argumenty. Kecání mně nepomůže. Degenerace národa neexistencí pracovní povinnosti je evidentní. Nebo že by už dnes práce člověka nešlechtila?
Alfons... (galahad - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 17:48:15
...práce šlechtí. Šlechtila vždycky. Sám ale zvaž, kdy se šlechticům šlo po krku nejvíc!!!
(Freya - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 20:28:22
Alfons >> Současná "degenerace nepracujících" je umožněná socialistickým přerozdělováním. Pokud se ti nelíbí nemakačenkové žijící z tvých daní, měl bys volit pravici ;-)
nemakačenci (Alfons - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 20:48:52
a co s těmi nemakačenky pravice udělá? Přestěhuje je z nádraží do lesa nebo na hrad? Nemakačenci jsou spolehlivá záruka stoupající zločinnosti, obzvlášť, když jim sníží finance. Příjemné okradení nebo majznutí klackem přes hlavu je stále pravděpodobnější.
Nazdárek Alfons! (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 21:38:42
Tebe já znám... jsi k nerozeznání od nefachčenka pana Tau, že? ;)
Práce se štítící individua.. (binanriladin - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 00:06:57
Když už tu Alfons tak odvážně třímá menšinový prapor, zaslouží si myslím delší odpoveď. Při tom jeho volání po pracovní povinnosti jsem si vzpoměl na svá mladá léta , kdy v každém podniku (zřejmě kvůli nějaké kvotě) zaměstnávali jistou část "nefachčenků" , které by dneska nejspíš nikdo nezaměstnal, ale tehdy musel pracoav každý a tak jim stát musel zajistit nějaká ta místa. Podotýkám, že téměř všichni tyhle týpci které jsem poznal, měli majoritní barvu pleti. Náš podnik ji zaměstnával několik, zpravidla ji bylo na práci pro dva přijímáno šest až osm, protože víc času než v zaměstnání, trávili na neschopenkách a záchytkách. Pokud se jim náhodou podařilo pracoviště najít, většinou za nimi nezůstával nějaký viditelný výkon. Chzení do zaměstnání je nijak citelně nezušleťovalo, alespon pokud mohu soudit. Přestože po nich zůstávalo jen minimum odvedené práce, podnik jim bohužel nemohl vyplácet nulovou mzdu, v důsledku tedy opět žili na úkor někoho jiného. Čas od času někomu došlo trpělivost a pár těch nejopileších z podniku vyrazil. Ovšem zřejmě podle nějaké směrnice bylo nutno přijmout opět jiného podobného dárečka. Ten vyhozený pro změnu samozřejmě odešel opruzovat do podniku kde ho ještě neznali. Když si vzpomenu na tuhle kolující tlupu pobudů, opravdu nevidím , že by je zákonem ustanovená povinnost pracovat šlechtila či osvobozovala a stejně tak se mi na základně těchto vzpomínek nezdá, že by komunisté byli nějakými privilegovanými majiteli konečného řešení nemakačenkovské otázky.
O Francii (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 00:14:07
Marku, obávám se , že ve Francii byla poněkud jiná situace, komunisté tam možná měli stejně procent jako tady ,ale rozhodně tam v té době nebyl celý státní aparát prolezlý ex-komunisty. V naší situaci se klidně může stát, že reinstalace komunistů by do náruče rodné strany mohla rychle přivést nejednoho zbloudilého syna a než se nadějeme, naše děti už zase budou stavět zájmy pěti kontinentů nad zájmy své vlastní.
kultivace (Alfons - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 04:43:37
Že by bylo lepší nemakečenky platit jen za povalování a nic nedělání se mně nezdá lepší řešení než to aby nuceně i když blbě pracovali. Pokud vůbec nedělají mají víc časů na krádeže, např. měděných oplechování ze staveb atp. Tím si přilepší, postihnout se to nedá a stát si tak vlastně skrytě a alibisticky řeší sociální problematiku na úkor okradených občanů atp. Demonstrační příklad kultivace prací jsou Řekové kteří k nám přišli po převratu v Řecku. Nadšení do práce u Řeků se příliš neliší od našich nemakačenků. Ti co prošli pracovním procesem v ČR a vrátili se nedávno do Řecka zpět jsou velmi úspěšní pracovníci a podnikatelé na rozdíl od nepředělaných domorodců, pro které je ujet 200m na kole nepřekonatelný problém pro přílišnou fyzickou zátěž. Proto i pro naše děvčata pracující v Řecku nepřipadá v úvahu si vzít originálního, prací nezkaženého Řeka. Jen toho který prošel pracovním procesem v ČR. Otázku nepřizpůsobivých občanů lze řešit jen nucenou prací, nikoliv neustálými podporami a planým kecáním "odborníků" na tento problém. A přinutit lidi aspoň k nějaké práci dokázali jen komunisti. Ostatní strany způsobují to, že všichni občané nemakačenky živí zadarmo a ještě tím stoupá kriminalita a občané jsou od nemakačenků okrádáni.
(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 09:15:58
Obávám se, že je to jen přání otcem myšlenky. Lidé, kterým se nechce pracovat a místo toho koukají kde co bezpracně "osvobodit" existují všude a za všech režimů. Komunisté nedokázali tenhle problém řešit nikterak úspěšněji než kdokoliv jiný, jen se dokázali lépe tvářit, že tenhle problém neexistuje. Pohádka o tom, že za každým úspěšným Řekem stojí komunista, který ho naučil pracovat, se mi jeví jako pověrečná báchorka, vycházející z rasistických premis a docházející k nepříliš věrohodným závěrům . Na to , aby uznal podíl nucené práce na polidštění Řeka bych asi potřeboval něco průkaznějšího, než jen dobré slovo. Hodila by se kupříkladu nějaká statistika. Mimochodem, nevíte který komunista zušlechtil Aristotle Onassise , nebo ten svých pohádkových zisků dosáhl bezpracně?
To že existje korelace mezi nězaměstnaností, nezaměstantelností a kriminalitou, s tím nelze nesouhlasit, nicméně řešit tenhle problém instalací KSČM je asi stejně rozumné, jako řešit zatržený nehet nadkolení amputací.
Dobré ráno (letinka - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 11:10:33
Nejprve chválím článek. A teď bych se na věc zkusila podívat z trochu jiného úhlu, pomíním tedy zcela aspekty mravní a intelektuální vyspělosti našich politických špiček.
Je snadné si říct, že za komunistů bylo lépe, protože byla 100% zaměstnanost, protože se tolik nekradlo, protože nebylo tolik mentálně a fyzicky postižených.....atd. (Toto jsou reálné argumenty, které jsem slyšela. Kdyby někdo byl na pochybách). Oproti tomu výhody, které nám přinesl pád komunismu, máme jaksi tendenci přehlížet. Na příjemné věci si člověk prostě snáze zvyká. Bohužel je naší velkou bolestí fakt, že si velmi rychle pleteme zvyk se samozřejmostí. Možnost cestovat, zpívat Kryla, vybrat si co budu číst a k jaké ideologii se hlásím, koupit dítěti banány i jindy než na prvního máje a spousty dalších věcí ztrácí důležitost při pocitu, že tohle je samozřejmé. A tak mnozí lidé řeší výhradně otázky ekonomické:
- jak se mít co nejlépe s co nejmenší námahou,
- jak získat jistoty, které ovšem mají vyjít zvenčí, od státu či druhých lidí, ne z mé snahy a píle.
Pokud se jim v tomto omezeném výhledu ocitnou dva směry - jeden, který slibuje, že se o ně postará a na potvrzení svých slov jednorázově vyplatí pár stovek a druhý, který říká, že bude hůř a chce, aby vzali svůj osud do svých rukou, je zřejmé koho půjdou volit. V tomto ohledu je tuším velké štěstí, že méně vzdělaní lidé mají poměrně nízkou účast ve volbách, jinak by jistě levice profitovala ještě víc. :-(
(Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 15:26:44
Obávám se, že právě Pepa z Honkongu a Mrtvý Maďar jsou už dávno zapomenuti a na další volby už nebudou mít takový vliv - je to "hooodně" dlouho, ta kauza se ocitá už pod mnoha jinými "vrstvami".
Vždyť tehdejší předseda ODS, dnešní president, očividně u soudu lhal, kecám, ztratil paměť, protože u soudu prohlásil, že si na ty věci nepamatuje, že se o ně nestaral. On, s takovou pamětí? On, který chce mít všechno pod kontrolou? Pár let a dnes se těší tento tenista více než 70% popularitě...
Komunisti - se měli v roce 89 věšet na lampy a určitě ani po těch letech by to nebylo považováno za zločin, protože v době revoluce se takové činy dějí a dají se odpustit. Dnes už bohužel ne, musí se s nimi počítat - vše ostatní je v původním článku B.Ládina.
Koho tedy volit? Když se dohadujeme s kamarádem, který vstoupil do Strany zelených, tak z legrace říkám, že bych volil Sinn Féin :-)))
Ale k věci. V prvních volbách roku 1990 to byl KAN, který neuspěl. Pak už parlamentní strany (ne komunisti), ale dnes už nemám z těch "provařených" koho. Pidi strany, jako je Cesta změny, jsou možná pro někoho vhodným výběrem, pro mě s 0,003% ztrátou. Nová "strana Vladimíra Železného" mnohé přitáhne právě na magnet jeho jména (třeba mého otce, se kterým jsem se kvůli tomu porafal), ale komu vadí Pepové z Honkongu nebo kauza Unipetrol, nemůže z principu tohoto znalce vín volit.
A vracím se ke kamarádovi a jeho Straně zelených - mají preference mezi 2,9 a 3,9%. Pokud nebudou pouze křičet "Stop Temelín", ale budou se věnovat všem ostatním tématům, pokud vylezou ze své kanceláře na veřejnost a do médií, mají šanci se dostat nad 5% a do parlamentu. Neříkám, že to je moje volba, ale je dobře, že tu jsou.
Závěr bych mohl opět zkopírovat od Ládina - nevím jak z té kaše zatím ven, ale utěšuji se tím, že je ještě dost času. A tak čtu, poslouchám, pozoruji...
Pepa z Honkongu a jízdenka do Koreje (binanriladin - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 16:05:03
Letinko
je věčnou škodou, že ti kteří mají potřebu vybudovat zde pečovatelský stát, chtějí mocí mermo vyhody pečovatelského státu pro všechny. Kdyby byli jen o malinký kousek sobečtější a stačilo jim aby bylo postraráno jen o ně, tak kubánský či korejský režim by se o ně rád postaral od koléby až do mělkého hrobu.
Kyklope,
já bych řekl, že Pepa z Honkongu rozhodně zasáhne i do nastávajících voleb. Vždyť i na téhle ne právě masově navštěvované stránce prošlo debatou několik lidí (minimálně , já, ty mudd a roj,) kteří ODS neodpustili. Scela jistě
nejsme jediní čtyři voliči v celé republice. IMHO je velkou tragedií, že ty léta v opozici ODS procrápala a opozičně usmlouvala, místo aby zametala na svém dvorku a uklízela si ve sklepě. Dnešní trable s otázkou "Tak koho tedy do tý urny?" jsou do velký míry přímým důsledkem jejich neplodného zimního spánku.
Binární... (galahad - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 16:56:27
...už jsi někdy zažil, že by spánek nebyl jen prochrápanym časem? Paroubek se mi tuhle ostře znechutil, takže jeho do urny ano, ne však volební!!! Rád bych věřil tomu, že ODS se ze svých chyb poučila, ale přijde mi to dost nepravděpodobné vzhledem k tomu, že když přestali inkasovat dárečky od Pepy z Pešti, uchýlili se ke stejně kontraproduktivnímu rytí, jaké praktikují od roku 89 komunisté... Je to blbý, ale máš pravdu - bude to těžký. :o(((
(Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 17:20:01
http://zpravy.centrum.cz/domov/clanek.phtml?id=401930
Ten tilulek na lidovkách (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 28.09.2005, 20:01:49
.. je celekm legrační a vlastně ještě maluje situaci na růžovo. Když se řekne "každý čvrtý Čech," tak ať počítám jak počítám, to je 25 procent, tedy čtvrtina. Ovšem, čtyři z deseti, jak se pak píše dál v článku, to už je horší, to je totiž 40 procent. dál v textu pak zjistíme, že těch procent je vlastně 38... Docela Rádio Jerevan.:o) Kdyby to nebylo smutný, bylo by to asi k smíchu.:o)
Přidání komentáře...

