Binární Ládin

Jestli chcete, aby se tomu říkalo kultura, zahrabejte to na tisíc let do země!
REKLAMA

Best Off
Blogovací desatero
Hledat na blogu:
Zkuste Firefox!

7.08.2005
Dnešní mladé generaci nezávidím její svobodu

Časy kdy mě bylo –náct ještě zdaleka nezmizely za horizontem mojí sklerózy a tak si dobře pamatuju, co potřebuje takový adolescent víc, než vitamíny, čisté kalhoty a občasnou návštěvu holiče. Pořádný puberťák, dbalý své cti, potřebuje: nevěřit nikomu, komu je přes třicet, lhát o svých sexuálních zkušenostech a hlavně, čas od času dát na prdel establishmentu. Ovšem naplnit potřebu číslo tři, je v dnešních svobodných poměrech, čím dál tím těžší.

Narodil jsem se v roce 1968 a tehdejší režim investoval nemalé prostředky do rozsáhlého aparátu, od něhož si sliboval udělat ze mě a všech mých vrstevníků dokonalé , jiskřičky, z jiskřiček následně pionýry, z pionýrů vypěstovat svazáky a z nejlepší svazáků vyšlechtit bolševiky, příkladné praporečníky nové epochy. Naštěstí celý projekt vykazoval nepříliš velkou efektivitu ,mimo jiné ji snižoval i písek sypaný do soukolí někdy osvícenci, jindy lenochy a v neposlední řadě také námi samými.
Strana a vláda dělala psí kusy, my jsme reagovali po svém. Byli jsme mladí a nutně potřebovali být proti. Vzory , které nám měly svítit na cestu, jsme stavěli na hlavu ,pionýrští vedoucí nám přišli k smíchu, učitelům jsme trochu odmlouvali , později profesorům odsekávali a svazácké bossy pronásledovali opovržením. Zkrátka, „fuckovali jsme systém“ , dřív, než jsme zjistili , co vlastně slovo fuck znamená.
Být za bolševika proti , bylo strašně jednouchý: Směr byl jasný, kdo byl proti straně a vládě, nemohl se splést. Strana a vláda byli věčný a pořád stejný, měnili se jen mluvící hlavy,režim byl stabilní a neobtěžoval tím, že by každou chvíli vládla jiná síla a člověk tudíž ve svém „proti“ mohl zůstat konzistentní. A vyjádřit svůj protest bylo skoro stejně snadné jako najít směr.
Kouřit Startky bez filtru obráceně, toho si ještě nikdo nemusel všimnout, ale cokoliv jen o stupínek nápadnějšího už režim registroval a ihned počal napravovati. Příliš nápadnému oblečení bylo věnováno několik káravých odstavců v každém školním řádu. Jen pár měsíců nestříhané vlasy už přitahovaly pozornost a dříve nebo později vám nějaký oficiální orgán důrazně doporučil holiče. Pořídit si kovový doplněk na obličej už se rovnalo téměř vzpouře.
Dnešní mládežníci nám mohou jen závidět, jak snadné pro nás bylo vzbudit pozornost a dát establishmentu najevo, že nesouhlasíme. Nám stačilo se ve správný okamžik shromáždit v centru města a režim se zachvěl! Když chce dnešní rebel pořádně vyděsit maloměšťáka, nezbývá mu kolikrát nic jiného , než popadnout dlažební kostku a někde něco rozbít. Provokovat dredy, piercingem , výstředním oblečením , hlasitou hudbou , konzumací drog či sexuálními výstřelky už nemá to kouzlo, když za dredy se nikdo ani neohlédne, náušnice nosí i poslanci, snad nikdo se neoblíká výstředněji než televizní hlasatelky, český exprezident vymetá rockové festivaly , exprezident USA se klidně přizná že kouřil trávu a jeho sexuální excesy se dodnes probírají v hlavních zpravodajských relacích.
Ve světě kde provokují všichni, má náctiletý těžkou konkurenci. Jak se má vymezit proti generaci rodičů, když se toho tolik může? Jaká tabu má bořit, když už jeho rodiče tančí na troskách tolika zákazů? Dnes jsme svědky toho , jak tisíce rozhněvaných mladých lidí proklínají vládu za rozehnání Czechteku. Můj návrh, že by vládě vlastně měli být vděční pravděpodobně nebude brán v potaz, je mi přes třicet a není mi co věřit. Ale jakmile Czechtek přestane vládě vadit, stane se legálním a police při něm bude jen řídit dopravu, co těm nešťastným adolescentům zbude? Jak se budou moci odvázat establishmentu navzdory, když nikde široko daleko nebude žádný pořádný zákaz, který by bylo potřeba z gustem překročit? Vážně těm dnešním mladým nezávidím. Musí se jich sjet desetitisíce a musí vířit bubny celé týdny , aby ministr vnitra dostal křeče. Nám ke stejné reakci kolikrát bohatě stačilo vetknout si do klopy trikoloru v národních barvách.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Zapsal: binarniladin 7.08.2005, 21:58:29

Komentáře

výborný článek (skořepa - Mail - WWW) Vloženo 07.08.2005, 22:38:49

(JitkaCL - Mail - WWW) Vloženo 07.08.2005, 23:25:48
Vidim, ze tvuj svet je stale jednodussi a prehlednejsi. Skoda.

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 07.08.2005, 23:41:44
Jitko
přemýšlím jak si na to přišla a napadá mě, jestli se ti to třeba nezdá proto, že si tuhle vyloženou poznámku na okraj celého toho czechtekového třeštění vzala vážně až doslova. Ale což, klidně to vezmu na sebe, mám poslední den dovolené a možná jsem ten text nezvládnul tak odlehčit jak by si zasloužil.:o)

Tak si říkám, (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 09:51:08
je-li zcela svobodný ten, jenž je závislý na své nezávislosti... tehdy či dnes(?)
http://www.pozitivni-noviny.cz/425.html

(perkele - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 11:57:47
:) Jojo, není jednoduché být -náctiletým :)

(Dominique von Tralala - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 11:58:52
... a neni to krasny? :)

... ono vlastne ani neni PROC provokovat, kdyz muzu k volbam ...

Dovolím si (galahad - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 12:38:14
navázat na perkele. Je to těžké být -náctiletým, ale je to krásné... Ne moc dlouho, ale je to za mnou a docela se mi stýská. I přesto, že establishmentu jsem na prdel nikdy nedal...;o)))

(carpenter - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 14:45:34
Já bych řekl, že to není až tak hrozné. Mladým se nabízí snadná cesta k nonkonformitě - nepodlehnout masáži komerce a reklamy, být "prostě" svůj, mít vlastní styl, být slušný, být zdravě sebevědomý, být ekologický, být kosmopolitní.

Pokud se nová generace zřekne porevolučního chování generace předchozí (tunelling, lhaní, špinavá politika, strach, pomluvy, závist, xenofobie, policejní mafie, apod.), bude tahle země zas o krok dál.

A Czechtek? Nejsympatičtější je právě to, že se najde dost lidí, aby přišli na nějakou demonstraci a dovedli říct: Takhle ne, tohle překročilo meze. Jen nedovolit Bublanovi, aby prosadil nějaký stupidní zákon, který určí, že když se někde sejde pár lidí, je to zločin...:o)

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 16:03:38
Carpentere
Připouštím, že ten tebou navrhovaný program působí skutečně nonkonformě, ale jsi si jistý ,že dnešní (ale klidně i včerejší) náctiletý v něm ucítí tu sladkou a mámivou vůni zakázaného ovoce?

(carpenter - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 17:06:26
to ladin: asi jak kdo, ale důležité je, že možnosti tu jsou

Pánové, (galahad - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 17:44:38
já už bych se na ten Czechtek vykašlal. Ani tak nejde o to, že s vámi tak docela nesouhlasím ve věci policejního zákroku, ale prostě mi přijde malinko blbý hodnotit něco u čeho jsem nebyl.
Pokud jde o tu potřebu revolty. Binární nechci rejpat víc než je nezbytně nutné, ale nepozoruješ třeba u svých ratolestí náznaky něčeho, co by se revoltou dalo nazvat? Odhaduji, že tvá odpověď bude znít ano. Pak věř, že mnohým ta domácí revolta bohatě stačí. Ona je totiž nejbolavější a někteří z nás pak vlastně ani nemají nervy zkoušet trpělivost lidí mimo krb rodinný...;o)))

Řešení (Lukáš Lánský - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 21:29:10
Jsem náctiletý. Mohu dosvědčit, že ... máme řešení! :-) Tedy alespoň mou sledovaný vzorek má, ač je poměrně netypický. Gymnazijní třída.

Bojujeme proti kulturnímu barbarství, které se rozmohlo v té vaší zaplivané staré generaci. Alespoň z mého pohledu mohu dosvědčit, že grafy čtenosti Blesku (no, a koneckonců MF Dnes taky) mohou v mladé generaci rozdmýchat stejné pobouření jako projevy zahnívajícího socialistického řádu.

Je to ale poněkud namáhavé. Mívali jste to jednodušší. A ničíme si při tom oči. U monitorů při programování, u knih při studování Jarníka a Eca, u televize při sledování Juráčka.

Navíc jsme snadno nachytatelní, neboť naše znalosti jsou standardně přeháněné.

No, mějte se dobře, vy zahnívající střední třído. :-)

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 21:43:54
Hele , mládežníku.:o)
Koukám a tu tvojí stránku a máme nějako nechutně podobnej vkus:o) Jen ty hry už mi moc neříkaj a nečetl jsem Potera , což jsem ovšem jedinej kdo si tu ostudu v rodině dovolí, dcera na mě musí ještě zapracovat (což je zároveň odpověď Galahadovi: děti mě doma bijou!.:o)) jj máte to s náma těžký .:o)

(Lukáš Lánský - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 22:02:53
Je pravda, že ty hry bych měl vyškrtnout. Kazí mi ve třídě společenskou prestiž. :-)

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 08.08.2005, 23:13:07
Binární stárneš,
a já taky.
Já myslím,
že mladí nemají chuť nic vymezovat.
Příležitost byla na CT
měli si vymezit pronajatou parcelu.

to LuLan (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2005, 00:43:04
Dá-li Bůh, jednou budeš taky příslušníkem zaplivané staré generace a pak pochopíš pravdivost klasikova tvrzení: Mládí není období života, ale duševní stav...
Nelze vyloučit, že se staneš středem známého vesmíru, avšak dosud tomu tak není. Uznávám ale, že v 16i máš nastartováno celkem dobře! :o)))

NÁCTILETÍ NA CZECHTEKU? (3.5cloveka - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2005, 15:08:34
..hehe, no urcite tam nejacii byli, ale moznaa by vaas vekovyy pruumer uucastniikuu docela prekvapil_troufaam si ho odhadnout a pribliizit k ciislici #30.
..jinak souhlasiim s carpenterem jehoz naastin veci potvrzuje ve sveem komentaari Lukáš Lánský..asi nebude reprezentovat vetsinu,ale kazdopaadne je mi stokraat sympatictejsii nez trebas tahle povedenaa particka http://www.reflex.cz/Clanek20631.html

(Alka - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2005, 20:03:07
Binární má pravdu. Jste stará, nic nechápající garda, sociální dinosauři, nechápající environmentální souvislosti. Zkoušel jsem vám, zabedněným třicátníkům, nesčísněkrát vyjevit pravdu, ale vaše duše jsou tak okoralé, srdce mátožná a hlavy neostré, nechápavé, nebo jste jen beznadějně zaprdění lenoši, maloměšťácky si rochnící ve svých doupatech, že mi nerozumíte, nechcete rozumět, nechcete naslouchat.
Dobře, nechcete mi naslouchat a nechat se vést mou zjevenou pravdou, vám nedostupnou za letokruhy dřevnatých sukovitých obručí, budete mě tedy poslouchat. Je to jediná možnost, jak vám zprostředkovat osvícení, pravdu, svobodu a lásku, všechny ty hodnoty, které jste zbaběle zaprodali za smrádeček blahobytu pohovek a televizí.
Budete mě poslouchat tak dlouho, dokud nepochopíte svůj omyl, neomyjete svou vinu sebemrskačskou omluvou a prosbou o odpuštění !!
Decibely, decibely,
abyste míň šedivěli,
narvat do vás techno Nashe,
až se zpotí vaše pleše !
A pak, až budu mít věk,
bude ze mě Paroubek !
Pravdu, právo, navěky,
zajistím si pendreky !

Tak co, už se vám rozsvítilo ?!

( - Mail - WWW) Vloženo 09.08.2005, 22:01:55

Myslenky ... (Point* - Mail - WWW) Vloženo 10.08.2005, 02:10:02
Opisovat s oblibou slavne citaty, "hrozit" starim, (taky jednou budes) hm... to se mi zda stejne neadekvatni argument jako onen policejne-vladni zakrok a cela prezentace prekroucenych, lzivych nesmyslu kolem "ohrozeni republiky" a clanky o nicem.( Chci verit, ze ta skutecna ohrozeni neprijdou) Nehlede na to, ze ani me uz davno neni ctyricet. Co taky obcas mluvit za sebe?? Vlastni pohled, reseni, komentar (toho se bojime, abychom se nahodou neznemoznili) ...nebo se vam zdaji opravdu lepsi nenapadne vsunute suche fraze nekterych pisalku, jako na stranickych schuzich a nikdo si toho nevsimne??

Vite, ono je vsechno take tak "trochu" tim, kde zijeme, jak jsme pruzni, vstricni, chapavi, vnimavi , u c e n l i v i... V jakem state, spolecnosti a cim se obklopujeme. Co preziva z minulych let v mysleni lidi, ale i jejich zastupitelu. Co bylo tenkrat normalni dnes je jine, nebo naopak, zda se mysleni lidi dale vyviji ci stagnuje. Obklopeno, svirano zazitymi standarty a zarucenymi tradicemi "slusneho" prumerneho obcana platiciho dane. Prumerny obcan... hm..

Viset zarputile na vyse uvedenem, nedokazat nic noveho, jineho, nevyzkouseneho, nevstrebat a nikdy nezmenit nazor jen proto, ze to tak tenkrat mozna fungovalo je prominte..k hovnu stejne, jako si na slusneho a chytreho obcana pred vsemi temi "zlymi" mladochy, fetaky, vlasatci, technari, aktivisty, opozicemi a kdovi co jeste jen hrat. Pretvarka jako vzdy (ted se nezminuji o politicke ucelovosti ) Nic jineho to totiz neni. Asi tak jako "co by tomu rekli sousedi" ( na strane druhe soused je stejne vul, zlodej a pali na cerno slivovici...) pominu-li jine doprovodne, dobove projevy minulych generaci, dnesnich penzistu a k nim se priblizujicich. Mit dnes na vsechno zasvedcenou odpoved a recept za kazdou cenu ( abych byl IN ) potom vyzniva naopak a minimalne trapne. Opona totiz padla a je za ni videt uz i z venku...

Mimochodem svetova bomba Harry Potter je dneska u me rovnez kravina (mozna ale za rok budu uvazovat jinak) Na kazde opere, potazmo videnskem valciku smetanky predvadet sve nove kvadro taky nemusim. Je to pro mne jeste odpudivejsi nez dabelske techno v trave. Duchodce(74) vedle posloucha od rana do vecera "Stouny", Kiss, Ozzyho a tak. Mozna je to tim, ze tady chybi dechovka typu "Moravanka", Jozka Cerny atd. Asi mu dam taky po hube potom nasledne motorkarum, truckerum, hiphoparum, aktivistum jez brblaji proti jadernym elektrarnam, automobilum, raketam, hamburgerum, atd..atd.

Se mnou ve vetsine mladi ci stari problem nemaji, (nebyvalo tak tomu vzdy) ze bych snad vedel neco vice o stredu vesmiru?? Starnu, jsem zkusenejsi, odolnejsi, protrelejsi, mam to davno za sebou, byl jsem horsi?? Ale to ja ani nevim. Treba ano, treba ne...nekdo vi vic, nekdo mene a dalsi i tim stredem kosmu na nejaky cas bude. Proc ne?? Za co se stydet? Proc ho predem odrazovat a nicit?? Nebo se ma nad nekolikamilionovym platem osivat a cervenat schopny manager?? Je to trestne?? Nebo je v tom neco jineho?? Dost...stale dokola!! Uz fakt nevim.

Sorry, ale na rozdil od jinych priznavam , ze vsechno nevim. Vsimli jste si, ze to slovo nevim vymizelo?? Dnes kazdy vsechno vi. Alespon se tak tvari. Nebo zase lzeme, abychom zakryli, ze nevime jak to, ci ono resit a nevypadali pred ostatnimi jako hlupaci??

Samozrejme!! Nemuzeme prece vedet vsechno,tak si nehrajme na neomylne a obcas si priznejme barvu jako v kartach. Tam je take potreba pocitat jak jdou trumfy...

Ale (!) nezapominejme, ze zivot je kratky a jeho (uz i tak dostatecne) omezovani na kazdem kroku ruznymi "duchaplnymi" strukturami, vcetne vlastnich kazdodennich, beznych trabli nam dava jinou otazku. Ma potom vubec smysl podle predem nalinkovaneho scenare zit??? Za kazde vyboceni z lajny byt na hlavu porazen?? Nebo vse nakonec uzavru v knizkach s titulkem "Jak jsem se mylil v politice"... ve valkach... lidech...nazorech...zivote.. Taky recept. Ovsem kolik "pesaku" kolem padlo a jeste padne...

Gott = klasika... (Point* - Mail - WWW) Vloženo 10.08.2005, 03:04:24
Prekvapil vas zpevak K.Gott?? Jaky je vas nazor??
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050809_213543_domaci_ad

Me neprekvapil. Spise se divim tem, kteri si k nemu "prisli" o podpis na petici. Ke krivakovi, ktery parazitoval s kazdym rezimem.V tom minulem vedel proc. Co podepsal zrovna on a jak se choval neni treba asi pripominat(nechapu jak mohl zpivat hymnu vedle Havla proti nemuz "brojil")...

Pan Gott pry videl i tvrdsi zasahy policie,(to pochybuji, tezko byl podobnym udalostem blizko na to je hodne opatrnej na svuj oblek). Ale napr. v JAR cerne demonstranty strileli bezne Afrika.... Rovnou tanky pouziva China takze ma pravdu, slysel o tom asi.Mozna je to podle nej vhodne i v CR...dal by se vyuzit i napalm, snad by to bylo dostatecne tvrde.
A jeho nazor: Těžko mohu podporovat společnost, ve které se vyskytují drogy," řekl Gott.

To patrne nechodi pres Vaclavak a nevidi co se deje kolem neho. Mimochodem diky jakemu patacku je sam jeste nazivu?? Hnus... Mel by vystupovat vedle komunistky Svorcove, ta aspon zustala verna a neprevlekla kabat.

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 10.08.2005, 13:18:26
http://www.vedomie.sk/clanok.php?clanek=13
Zde je to popsané pěkně,
ale bohužel to nejni jako z televize
tedy předžvýkané.
Člověk tomu musí porozumět
což už se moc nenosí.

Vykydat (Alfons - Mail - WWW) Vloženo 11.08.2005, 09:33:34
Mladí i staří by rádi aby se náš politický chlívek vykydal. Teď je ideální situace k tomu, aby mladí vzali politické otěže do ruk. Později tato příležitost nebude ! Přituhne ! Mají 50ti procentní podporu občanů. Strana mladých by musela nutně vyhrát volby. Takže mládeži, založte novou politickou stranu - úspěch je zaručený. Demonstrace jsou nanic, planá gesta.



Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text:


   
CNW:Counter